گردشگری و توریسم

فرماندار:تکمیل سه طرح گردشگری در شهرستان شهرکرد سرعت یابد

عبدالعلی ارژنگ روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار از طرح‌های در حال اجرای گردشگری شهرستان شهرکرد تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از طرح‌های حوزه گردشگری در رشد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی، رونق اقتصادی، معرفی شهرکرد در سطح ملی و بین‌المللی و بهبود وضعیت معیشت مردم نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌های جدید گردشگری شهرکرد با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان همکاری کنند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد نیز گفت: برای احداث هتل سورشجان با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

حمیرا راهنورد تصریح کرد: از این مبلغ ۶۰ میلیارد از محل تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: روند احداث هتل سورشجان تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر فراهم می‌شود.

راهنورد اظهار داشت: طرح فردوس تهلیجان با زیربنای هشت هزار و ۶۵۰ متر مربع در حال اجرا است.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: از این مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی و ۳۶۰ میلیارد ریال از محل آورده متقاضی تأمین و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: طرح فردوس تهلیجان هم‌اینک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن زمیه اشتغال مستقیم ۸۰ نفر فراهم می‌شود.

راهنورد تصریح کرد: طرح گردشگری منظریه با ۸۰ هزارمتر مربع زیربنا اجرا و بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی هزینه و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر می‌شود.

به گزارش ایرنا، اشتغال‌زایی در طرح‌های گردشگری شهرستان شهرکرد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان قطب گردشگری ایران به‌شمار می‌رود.