گردشگری و توریسم

انتقاد پکن از آمریکا به خاطر اذیت و آزار دانشجویان چینی

به گزارش ایرنا از شبکه‌ای بی‌سی نیوز،  «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: مدتی است که آمریکا با پیش داوری ایدئولوژیک، نظارت، آزار و اذیت و بازداشت دانشجوها و محققان چینی را ادامه می‌دهد و با گمانه‌زنی‌هایی محققان چینی را مجرم شناخته است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه افزود: اقدامات آمریکا به طور جدی حقوق و منافع قانونی شهروندان چینی را نقض کرده و مبادلات امور فرهنگی بین چین و ایالات متحده را به شدت مختل کرده و این به معنای آزار سیاسی آشکار است. 
وانگ در واکنش به تعویق انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ هم تاکید کرد هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه چین است و انتخاب شورای قانونگذاری آن نیز یک انتخابات محلی در سرزمین چین به شمار می‌رود. 
سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: در مواجهه با شیوع کرونا، دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ تصمیم به تعویق انداختن انتخابات شورای هفتم قانونگذاری گرفته است این نیز اقدامی مصلحت آمیز برای حفاظت از جان و سلامتی شهروندان هنگ کنگ و نیز اقدامی ضروری برای تضمین برگزاری امن و منصفانه انتخابات شورای قانونگذاری است. 
او گفت: چنین اقدامی در طول تاریخ جهان نیز بدون سابقه نبوده و کاملا متعارف، مشروع و منطقی است و هیچ دولت، سازمان یا فرد خارجی حق یا دلیل دخالت در آن را ندارد.