گردشگری و توریسم

روستائیان شاهین‌دژ با نحوه مقابله با بیماری کرونا آشنا شدند

سیاوش جبارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح با مشارکت بسیج جامعه پزشکی اجرا شد، اظهار کرد: این تیم پزشکی در قالب طرح شهید “رهنمون” در روستاهای منطقه محروم “کهل سفلی” و “قره‌قیه” از توابع بخش کشاورز این شهرستان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در این اقدام ۱۲۰ نفر از خدمات رایگان این اردوی جهادی استفاده کردند، ادامه داد: در این طرح روستاییان با مخاطره بیماری کرونا، راه‌های ایمنی با محوریت تداوم استفاده از لوازم حفاظتی از جمله ماسک و شستشوی دست آشنا و بر خودداری کردن از برگزاری مراسم، تجمع و مجالس عروسی تاکید شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: این برنامه با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان، کانون بسیج جامعه پزشکی و پایگاه شهید بهشتی شبکه با حضور مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی، کارشناسان بیماری‌ها و بهداشت محیط برگزار شد. 

جبارزاده اضافه کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا در سال جاری، این چهارمین طرح شهید رهنمون است که در آن نحوه آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ضروری در مقابله با بیماری کرونا در اولویت قرار دارد. 

جبارزاده با بیان اینکه خطر ابتلا به بیماری کرونا هنوز در کمین شهروندان است، گفت: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا، شناسایی بیماران، جداسازی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.