گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

چهار هزار ورزشکار خوزستانی زیر نظر هیات انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کنند

نیما حاجی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شیوع بیماری کرونا در استان تمامی فعالیت‌های وررشی این هیات لغو و این امر موجب شد تا ورزشکاران در خانه به ورزش کردن بپردازند.

وی با بیان اینکه ورزش می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک کند، گفت: ورزش در خانه بهترین راهکار برای افزایش سطح ایمنی بدن و مبارزه با کرونا است لذا در این راستا پویش‌های مردمی ورزش در خانه را راه اندازی کردیم.

رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان خوزستان با بیان اینکه فعالیت ورزشی مناسب می تواند در کنترل استرس، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ایمنی نقش موثری داشته باشد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان اقدامات مختلفی همچون برگزاری پویش های ورزشی و مسابقات آنلاین را داشتیم همچنین ضدعفونی اماکن عمومی و مشارکت در طرح کمک مومنانه از دیگر فعالیت‌های هیات است.

حاجی پور هدف از برگزاری مسابقات آنلاین را پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و فرهنگ ورزش در خانه عنوان کرد و گفت: بی شک در شرلگایط کنونی رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله اجتماعی و ماندن در خانه بهترین اقدام است.

وی برگزاری دوره‌های متعدد آموزش مربیگری و داوری، کارگاه ها و سمینارهای آموزشی را از برنامه‌های هیات در سال جاری عنوان کرد و گفت: میزبانی از مسابقات مختلف قهرمانی کشور و اردوهای انتخابی تیم ملی، استمرار روند مدال آوری ورزشکاران در مسابقات مختلف بین المللی، آسیایی و جهانی و استعدایابی در مدارس را از دیگر برنامه های هیات در سال جاری است البته اجرای این برنامه ها منوط به ریشه کن شدن بیماری کرونا است.