گردشگری و توریسم

رییس دادگستری فارس: ۵۸ کارخانه در مصادره بانک‌های استان نیازمند حمایت دولت هستند

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با ایجاد انسجام بین دستگاه قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و استانداری اقداماتی مطلوب صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا تاکنون۲۸۶ کارخانه تعطیل یا نیمه‌تعطیل در فارس شناسایی شده‌اند که با اندک حمایتی می‌توانند در سال جهش تولید راه‌اندازی شوند.

موسوی بیان داشت: در ادامه موضوع رونق تولید باید به راه‌اندازی کارخانه کاغذ زاگرس اشاره کرد که ۹۵ درصد آورده خصوصی دارد و به ۵درصد مساعدت بانک دولتی نیاز دارد که با مساعدتی  ۱۰۰ میلیارد تومانی، می‌تواند ۳۰درصد کاغذ کشور را از کاغذ باطله تولید کند که در این زمینه نیازمند دستور مساعد دولت هستیم.

رییس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آمار جرایم خشن در استان فارس ۵۰ درصد کاهش یافته است که حاصل همدلی بین اعضای شورای تامین استان است.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به استان فارس به ۲۸ میلیارد تومان مصوبات این سفر اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از این مشکلات دادگستری فارس مربوط به حوزه پزشکی قانونی، ثبت و زندان‌هاست که رفع آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات است.