گردشگری و توریسم

دمای ۴۰ درجه‌ای در ۱۶  شهر سیستان و بلوچستان ثبت شد

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود، گرمای هوا در تمام نقاط سیستان و بلوچستان ادامه یافت و تنها دماسنج سه شهر استان شامل چابهار، زاهدان و خاش کمتر از ۴۰ درجه را نشان داد.
وی افزود: امروز دلگان با دمای ۴۷.۸ درجه سلسیوس گرمترین شهر سیستان و بلوچستان شد و پس از آن به ترتیب شهرهای ایرانشهر با دمای ۴۶.۵، هیرمند ۴۴.۵، میرجاوه ۴۴.۲ و هامون ۴۳.۶ دیگر شهرهای گرم استان شدند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود گرمای هوا همچنان تا اواسط هفته آینده در استان ادامه داشته باشد و بیشینه نقطه‌ای دما در نواحی غربی به محدود ۴۸ درجه سلسیوس برسد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه شرایط گرمای هوا تا اواسط هفته آینده در سیستان و بلوچستان استمرار دارد اما در روز جمعه و شنبه به واسطه تشدید جریانات شمالی بین یک تا ۲ درجه دمای هوا کاهش می‌یابد.
دیانتی اظهارداشت: امروز به رغم وزش بادهای ۱۲۰ روزه دمای شهرهای شمال سیستان و بلوچستان بین ۴۳ تا ۴۴ درجه سلسیوس بود که انتظار می‌رود این شرایط روز جمعه و شنبه پیش رو قدری تعدیل شود.
وی درباره شرایط دمایی سیستان و بلوچستان نیز گفت: امروز زاهدان با دمای ۲۱.۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد همچنین پیش‌بینی می‌شود این شرایط دمای طی چند روز آینده با نوسانات ناچیز ادامه داشته باشد.