اماکن دیدنی ایران

ترمینال‌های پرواز آسمان


قاصدک 24

با فرض بر اینکه بلیط هواپیما آسمان را خریده‌اید و قصد سفر دارید، این مطلب را شروع می‌کنیم.

شما ابتدا وارد فرودگاه شده و سوار هواپیمای موردنظر خود می‌شوید. همه این‌ امور در بخش نخست ساده به‌نظر می‌رسند؛ اما اصلا اینطور نیست! اشتباهی که مسافران به‌کرات آن را تکرار می‌کنند. حالا فکر کنید در راه فرودگاه مهرآباد هستید. به این مسئله خواهید اندیشید که پس از ورود به فرودگاه باید کجا بروید؟ از کدام ترمینال باید وارد شوید؟ بله نکته همین است که تعداد زیادی از مسافران به‌دلیل ندانستن ترمینال‌های ورودی، معطل شدند و از پرواز جا ماندند.

بلیط هواپیما آسمان

بسیاری از اوقات پس از ورود به فرودگاه پرسش‌های زیادی به ذهن شما خطور خواهند کرد. مثلا پرواز شما در کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد است؟ یا اینکه وقتی از سفر برمی‌گردید، کجا باید منتظر استقبال دوستان و آشنایانتان باشید؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا به‌طورکامل به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم؛ به‌این‌ترتیب هنگام ورود به فرودگاه سردرگم و مضطرب نخواهید شد. ما در این مطلب شما را با ترمینال‌های ورودی و خروجی ایرلاین آسمان آشنا می‌کنیم تا پس از خرید آنلاین بلیط هواپیما آسمان از علی بابا و رفتن به فرودگاه، مستقیم به‌سمت ترمینال‌های موردنظرتان بروید. وقتتان را هدر ندهید تا خدایی‌ناکرده منجر به جاماندن از پرواز نشود.

هواپیمایی آسمان چیست

تاریخچه این شرکت به سال 1359 برمی‌گردد. در سال 1359 چهار شرکت هواپیمایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان با هم ادغام شده و از ادغام این شرکت‌ها هواپیمایی بزرگ آسمان شکل گرفت. این ایرلاین در راستای تحقق هدف‌ها و سیاست‌گذاری خود، از همان ابتدا برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکتی بیشتر از هواپیماهای کوچک با ظرفیت محدود و مسافر کم استفاده می‌کند. شرکت هواپیمایی آسمان در سال 1381 به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شده است. در این واگذاری راهکارهایی برای رشد سریع‌تر این شرکت شکل گرفت. این امر باعث شد توسعه و رشد این شرکت هواپیمایی بیشتر شود؛ تاجایی‌که هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۹۶ رتبه اول را در تعداد پرواز داخلی میان ایرلاین‌های داخلی کسب کرد. ایرلاین آسمان یکی از پنج شرکت هواپیمایی ایرانی عضو یاتا به‌حساب می‌آید و گواهی‌نامه آیوسا دارد.

مقاصد داخلی هواپیما آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان برای پوشش‌دهی بهتر پروازهای خود، سه شهر تهران، مشهد و شیراز را به‌عنوان مرکز پروازی خود انتخاب کرده است. این ایرلاین که بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند، طوری طراحی شده که هریک از این مراکز خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگهداری مستقل دارند. با این‌کار شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند نیروهای متخصص بومی را جذب کند و آموزش دهد؛ علاوه‌برآن پروازهای روزانه نیز می‌توانند استقلال کافی داشته باشند.

درباره این ایرلاین باید گفت که قطب اول آن در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فرودگاه بین‌المللی شیراز قرار دارد. قطب دوم آن در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه سردار جنگل رشت و فرودگاه سنندج واقع شده است.

این شرکت همان‌طورکه گفته شد، تقریبا تعداد زیادی از شهرهای ایران را پوشش می‌دهد و به‌طور مکرر به این مقاصد پرواز دارد. درنتیجه این پروازهای‌ مکرر، مسافران می‌توانند با خیال راحت سفر خود را انجام دهند. این مقاصد داخلی عبارت هستند از:

آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس‌آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد

شرکت هواپیمایی آسمان اکنون گسترده‌ترین شبکه پروازهای داخلی را دارد. درحال‌حاضر هواپیمایی آسمان به ۵۳ مقصد پرواز منظم دارد که ۴۰ مقصد آن داخلی و ۱۳ مقصد خارجی است.

مقصدهای خارجی

هواپیمایی آسمان علاوه‌بر مقاصد داخلی، تعداد زیادی از مقصدهای خارجی را نیز پشتیبانی می‌کند که هرساله با کیفیت مناسب به مسافران مقاصد خارجی خدمات ارائه می‌دهند. با خرید بلیط هواپیما آسمان می‌توانید سفر خود را به این مقاصد آغاز کنید. این مقصدها عبارت هستند از: دبی، دوحه، دوشنبه، کابل، کویت، استانبول، قندهار، سلیمانیه، مزارشریف، ایروان، دمشق، نجف، بیشکک، مسقط، هرات، آنکارا، حیدرآباد و استکهلم

ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد

باید اشاره کرد که در فرودگاه مهرآباد چهار ترمینال فعال است که هریک از آن‌ها برای پروازهای مختلف کاربرد دارند.

ترمینال‌ یک برای خروج مسافران پروازهای داخلی است. مسئولان فرودگاه ترمینال دو را برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی، ترمینال چهار را برای خروج مسافران پروازهای داخلی و ترمینال شش را هم برای ورود پروازهای داخلی درنظر گرفته‌اند.

اگر شما قصد داشته باشید از تهران به شیراز سفر کنید، با توجه به ایرلاینی که بلیط خود را از آن خریده‌اید، باید در یکی از ترمینال‌های یک، دو یا چهار سوار هواپیما شوید. اگر بخواهید از شیراز به تهران بیایید، باید از ترمینال‌های دو یا شش استفاده کنید.

نکته اینجا است که تعداد زیادی از مسافران هنگام سفر وارد فرودگاه شده و هیچ اطلاعی از ترمینال شرکت هواپیمایی خود ندارند. به‌همین دلیل وارد ترمینال اشتباهی می‌شوند و زمانشان هدر می‌رود. همه ترمینال‌های موجود در فرودگاه مهرآباد مخصوص پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین‌های مختلف است. درادامه این مطلب شما را با ترمینال‌های مخصوص هر شرکت هوایی در فرودگاه مهرآباد آشنا می‌کنیم.

ترمینال یک

پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، وارش و کیش ایر از این ترمینال است.

ترمینال دو

پروازهای ورودی ایرلاین‌های زاگرس، آتا، قشم ایر، معراج، کیش ایر، کارون، ایران ایر و ایر تور از ترمینال دو فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

ترمینال سه

هواپیمای شرکت‌های وارش، ایران ایر، معراج، کارون، آتا، قشم ایر و ایر تور از این ترمینال پرواز می‌کند.

ترمینال چهار

پروازهای خروجی شرکت‌های ماهان، آسمان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران نیز از این ترمینال است.

ترمینال شش

پروازهای ورودی ایرلاین‌های ماهان، آسمان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها و سپهران از ترمینال شماره شش انجام می‌شود.

با ذکر اطلاعاتی که در بالا به شما ارائه شد، بی‌شک می‌دانید اگر بلیط هواپیما آسمان را تهیه کرده‌اید، ترمینال شش برای پروازهای ورودی و ترمینال چهار ویژه پروازهای خروجی این ایرلاین هستند.


صوفی