گردشگری و توریسم

۲ افسر ارشد عراقی در حمله داعش کشته شدند

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری “سومریه نیوز” فرمانده عملیات مشترک عراق در اطلاعیه‌ای افزود، در این حمله سرتیپ “احمد عبدالواحد محمد اللامی” فرمانده تیپ ۲۰ پیاده نظام هفتم ارتش این کشور که به دنبال تروریست‌های فراری بود جان باخت.

این اطلاعیه تصریح کرد، در این اقدام تروریستی که سه‌شنبه شب در منطقه “العکبه” در شهرستان هیت روی داد، همچنین ستوان یکم “محمد الکروی” نیز کشته و ۲ نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

خودروی حامل سرتیپ «علی الخزرجی» فرمانده تیپ ۵۹ ارتش عراق ۲۷ تیرماه سال جاری نیز در منطقه ابن سینا شهرستان الطارمیه در شمال بغداد هدف حمله گروهک تروریستی داعش قرار گرفت و کشته شد.

 گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان امسال تاکنون فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در این مدت، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در مهم‌ترین این تحرکات، داعش در ماه‌های گذشته به منطقه «مکشیفه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» در شمال عراق شبیخون زد که منجر به جان باختن ۱۱ تن از  نیروهای الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.