گردشگری و توریسم

 ۴ پَد بالگرد اورژانس هوایی در استان اصفهان افتتاح شد

“هلی ­پَد” اصطلاحی است که برای محل استقرار و نشست و برخاست بالگرد روی ساختمان‌های بلندمرتبه بکار برده می‌شود.

 غفور راستین روز سه‌شنبه در مراسم بهره برداری همزمان این چهار پد گفت: این تعداد هلی پد که در چهار نقطه استان به بهره‌برداری رسید، همزمان با انجام یک پرواز  آزمایشی متشکل از چهار نفر کارشناس پروازی، معاون فنی و عملیات استان و مسوول اورژانس هوایی اصفهان افتتاح شد.

وی ادامه داد: پد بالگرد شهر زیار در زمینی به وسعت ۴۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر۱۵۰ میلیون تومان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زیار، پد حسن‌آبادِ جرقویه با هزینه یکصد میلیون تومان به همت شهرداری و شورای شهر، پد کُهرویه شهرضا با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به همت اداره گاز این شهرستان و پد منظریه شهرضا در زمینی به وسعت ۶۰۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به همت شهرداری منظریه و شورای اسلامی این شهر در مجاورت جاده ترانزیتی اصفهان- شیراز احداث و به بهره‌برداری رسید.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: مراسم افتتاح این چهار پد با حضور بخشداران، شهرداران، اعضای شورای شهر و مسوولان محلی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون برای ۲۴ هلی پد فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان جانمایی شده است که امروز یازده، دوازده، سیزده و چهاردهمین پدها افتتاح شد .

شهر زیار در ۲۵ کیلومتری شرق، جرقویه در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق و شهرضا در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارند.