گردشگری و توریسم

انعقاد ۱۰۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی آباده

احد فتوحی، سه‌شنبه پس از بازدید از شهرک صنعتی ایزدخواست، در نشست بررسی و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی آباده افزود: هم‌اینک زیرساخت‌های مناسبی در شهرک‌های صنعتی آباده برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و استقبال سرمایه‌گذاران نیز تاکنون خوب بوده است.
او ادامه داد: علاوه بر این، برای جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی ایزدخواست و ناحیه صنعتی سورمق نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به فراهم بودن امکاناتی همچون آب، برق و گاز در شهرک صنعتی ایزدخواست، برای شتاب بخشیدن به روند جذب سرمایه‌گذار مقرر شد به پنج سرمایه‌گذار نخست که در این شهرک اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، مشوق‌های ویژه‌ای اختصاص داده شود.
فتوحی اظهار داشت: همچنین با هماهنگی شهرداری و شورای شهر ایزدخواست مقرر شد، زمینه‌های لازم برای استقرار صنوف تولیدی و اصناف مزاحم شهری در قالب ایجاد منطقه ویژه کارگاهی فراهم و در این حوزه نیز حمایت‌های لازم از استقرار صنوف هم انجام شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب شهرک صنعتی ایزدخواست برای سرمایه‌گذاری، افزود: این شهرک صنعتی با ۹۵ هکتار مساحت و ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی – صنعتی، از امکان ایجاد یک هزار فرصت شغلی برخوردار است.
فتوحی، در مورد ناحیه صنعتی سورمق هم گفت: این ناحیه صنعتی ۳۵ هکتاری نیز ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد صنعتی را دارد و پیش‌بینی می شود با استقرار واحدهای صنعتی در آن، برای ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
وی بیان داشت: هم‌اینک نیز درخواست‌هایی برای احداث صنایع بزرگ کاشی و سرامیک در این ناحیه صنعتی ارائه شده اما با توجه به اینکه مساحت کم این ناحیه صنعتی پاسخگوی تمام متقاضیان نخواهد بود، بنابراین ضرورت دارد که نسبت به اجرای طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی اقدام شود.

ایجاد صنایع مرتبط با خاک نسوز از مزیت‌های شهرستان آباده است
فرماندار شهرستان آباده هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در زمینه معادن خاک نسوز در جایگاه اول در کشور قرار دارد، ایجاد صنایع مرتبط با این ماده معدنی از جمله کاشی و سرامیک از مزیت‌های عمده این شهرستان محسوب می‌شود.
زین‌العابدین نیک‌مرام، هدایت سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی را با توجه به وجود امکانات زیربنایی یک اصل مهم دانست و افزود: باید بر اساس نقشه آمایش صنعتی شهرستان، شرایط لازم برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق مستعد شهرستان که فاقد شهرک صنعتی هستند، فراهم شود.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.