گردشگری و توریسم

جانسون درباره شیوع موج دوم کرونا در اروپا هشدار داد

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به محض شناسایی خطر، سریع و محکم تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: بگذارید درباره آنچه در اروپا رخ می‌دهد صریح و شفاف صحبت کنم. متاسفانه در میان برخی از کشورهای اروپایی ، موج دوم شیوع کرونا در حال شکل گیری است.

بر اساس تصمیم روز شنبه دولت انگلیس، اتباع این کشور که از اسپانیا به کشور خود باز می‌گردند باید دو هفته قرنطینه شوند.

اسپانیا پیشتر در فهرست کشورهای امن و قرنطینه آزاد قرار داشت و مسافران از این کشور نسبت به رعایت محدودیت‌های قرنطینه معاف بودند.

تصمیم ناگهانی دولت انگلیس علاوه بر این‌که خشم هزاران نفر از مسافران را که در اوج تعطیلات تابستانی به اسپانیا رفته‌اند، برانگیخته و حتی وزیر حمل و نقل و معاون وزیر تجارت انگلیس را که در اسپانیا به سر می‌برند، غافلگیر کرده است.

بوریس جانسون برخی گزارش های منتشر شده درباره برنامه دولت برای کاهش مدت زمان قرنطینه از ۱۴ به ۱۰ روز را رد نکرد و افزود: ما همواره راه‌هایی را که بتوان تاثیر قرنطینه را کاهش داد در نظر می‌گیریم […] اما فعلا باید به محدودیت‌ها درباره مسافرت از اسپانیا و برخی کشورها پایبند باشیم.

وی ادامه داد: اگر نشانه‌هایی از موج دوم کرونا را در سایر کشورها مشاهده کنیم، وظیفه داریم که سریع و قاطع اقدام کنیم … تا مسافران بذر این ویروس را در کشور توسعه ندهند.

به گزارش ایرنا با افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در اسپانیا، زنگ خطرها از آغاز موج دوم بیماری در این کشور به صدا درآمده است. در هفته‌های نخست گسترش ویروس کرونا، اسپانیا بعد از ایتالیا در جایگاه درگیرترین کشورهای اروپای قرار داشت؛ اکنون با گذر از موج اول بیماری و همچنین گذشت حدود یک ماه از پایان وضعیت هشدار و محدودیت قرنطینه، روند صعودی آمار ابتلا موجب تشدید نگرانی‌ها در این کشور شده است. وزارت بهداشت اسپانیا روز جمعه از شناسایی حدود ۹۰۰ بیمار جدید در یک روز خبر داد.

خیز آمار مبتلایان در ایالت‌های آراگون، کاتالونیا، مادرید، اندلوسیا و مورسیا بیش از سایر مناطق در اسپانیا بوده است. با شتاب دوباره شیوع ویروس کرونا در کاتالونیا، مسئولان دولت محلی از اعمال محدودیت‌های تازه در این منطقه خبر دادند.

با این حال نخست وزیر اسپانیا تصمیم دولت انگلیس درباره خارج کردن این کشور از فهرست مناطق امن را غیر قابل توجیه و اشتباه خواند و افزود که مقامات دو کشور در این باره در حال رایزنی هستند. «پدرو سانچز» به کنایه هم گفت که در بسیاری از مناطق اسپانیا، آمار کرونا از انگلیس پایین‌تر است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۳۰۰ هزار و ۱۱۱ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴۵ هزار و ۷۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.