گردشگری و توریسم

قرارگاه سازندگی سپاه عملکرد خوبی در منطقه سیستان داشته است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن خدری روز دوشنبه در نشست با اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در شمال سیستان و بلوچستان در زهک اظهارداشت: تفکیک و شفافیت در عملکرد هر کدام از دستگاه‌ها از وظایف ذاتی آنهاست و نباید اجازه تهمت داده شود.

وی بیان کرد: تنها کسانی می‌توانند در وضعیت فعلی جامعه را نجات دهند که اعتقاد، باور، جوان و انقلابی باشند.

امام جمعه زهک گفت: مشکل و درد اصلی در منطقه سیستان اشتغال است و دستگاه‌های دست‌اندرکار نسبت به این مساله ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در منطقه سیستان آبادی منطقه است تاکید کرد: خدمات این قرارگاه باید در منطقه سیستان ملموس و علمی باشد.

حجت الاسلام خدری از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خواست تا با تمام توان در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اشتغال در منطقه سیستان ورود کند.

 مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: این قرارگاه از حدود سه سال پیش فعالیت خودش را در شمال و جنوب این استان با رویکرد جدید در حوزه محرومیت زدایی، سلامت، فرهنگی، عمران، اشتغال، تعلیم و تربیت آغاز کرده است.

سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا افزود: شفافیت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی یک اصل مهم است و پاسخگوی خبرنگاران و ارائه اسناد در فعالیت‌های این مجموعه هستیم.

وی اظهارداشت: افزون‌بر ۶۰ نفر به صورت مستقیم در این قرارگاه مشغول به فعالیت هستند و نظارت مومنانه در میدان عمل از شعارهای اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه سیستان و بلوچستان علمی و مردمی بودن در اجرای پروژه‌ها را از اصلی‌ترین شرایط این قرارگاه عنوان کرد و گفت: تمام پروژه‌ها به دست خود مردم روستا ساخته و این قرارگاه مسوولیت حمایت و پشتیبانی از این پروژه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۴ پروژه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اعتبار ۶ و نیم میلیارد تومان برای سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است تصریح کرد: ۱۰۰ پروژه برای هشت دهستان استان به پایان رسیده و بیش‌از ۶۰ پروژه طی یک ماه اخیر کلنگ زنی شده است.

سرهنگ کیخا با اشاره به طرح پایلوت ۱۰۰ دامداری در منطقه سیستان گفت: در این طرح برای ۱۰۰ خانواده در منطقه سیستان اشتغالزایی شده و این مدل از سوی آستان قدس، سپاه و بنیاد علوی مورد تایید قرار گرفته است.