گردشگری و توریسم

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی ۳۰ درصد افزایش یافت

«غلامرضا ملکی» روز دوشنبه در نشست کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران استان مرکزی تاکنون پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه  مطالبات گندمکاران این استان با پرداخت این منابع مالی تا بیست و سوم تیرماه تسویه شده‌است، اظهار داشت: خرید و تحویل گندم مازاد برنیاز کشاورزان اکنون در ۳۲ مرکز اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در حال انجام  است که در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: چهار نفر از عوامل اجرایی شامل ۲  عامل ذی‌حساب، یک کارشناس آزمایشگاه و یک  ناظر از طرف اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در هریک از مراکز، وظیفه خرید و خدمت‌رسانی به کشاورزان را برعهده دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یادآورشد: ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان سال گذشته به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد و پیش بینی می‌شود خرید این محصول در مجموع در سال‌جاری به ۳۵۰ هزار تن افزایش یابد.

ملکی از خرید یک هزار و ۱۵۰ تن کلزا به صورت تضمینی در استان مرکزی خبرداد و گفت: این محصول با قیمت ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال از ابتدای خردادماه از سوی اداره کل غله این استان خریداری و به واحدهای روغن کشی تحویل شده‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.