گردشگری و توریسم

افزایش ازدواج و کاهش طلاق در کشور با وجود شیوع کرونا

علی مظفری روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: در چهار ماه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق ثبت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا جلوی رشد مورد انتظار ازدواج را گرفت زیرا پیش بینی می شد که در این مدت ۲۵۰ هزار ازدواج ثبت شود اما از سویی دیگر یکی از دلایل رشد ازدواج با وجود شرایط کرونا این است که تجملات و هزینه های اضافی زوج ها کاسته شده و از عروس و داماد کسی انتظار ندارد که برای آغاز زندگی مشترک هزینه مراسم آنچنانی پرداخت کنند.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با تاکید بر ازدواج آسان و دور از تجمل گرایی اظهار داشت: بیماری کرونا هزینه های زاید را از شروع زندگی های مشترک حذف کرد و اگر عروس ها و دامادهایی منتظر از بین رفتن محدودیت ها برای برگزاری مراسم ازدواج هستند، پیشنهاد می شود به دلیل نداشتن مراسم صبر نکنند و مانع شروع زندگی مشترک نشوند زیرا به نظر می رسد این شرایط و محدودیت ها دست کم تا پایان سال جاری ادامه یابد.

مظفری اضافه کرد: در دفاتر ازدواج و طلاق طبق پروتکل های تدوین شده از سوی وزارت بهداشت مطابق با دستور ستاد ملی کرونا عمل می شود. این پروتکل ها از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر ازدواج و طلاق ابلاغ شده است.

هنگام مراسم عقد حضور بیش از ۶ نفر ممنوع است
رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق افزود: یکی از موارد تعیین شده در پروتکل های بهداشتی این است که هنگام مراسم عقد حضور بیش از ۶ نفر ممنوع است.

مظفری اضافه کرد: علاوه بر ضدعفونی مکرر و مرتب دفاتر ازدواج و طلاق، نوبت دهی برگزاری آیین ازدواج و طلاق نیز در ساعت اداری انجام می شود و آزمایش های پیش از مراسم با زمان از قبل تعیین شده انجام می شود تا مانع تجمع و ازدحام شود.