گردشگری و توریسم

۲۱ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرستان درمیان هزینه می‌شود

حسینعلی بخشی روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای پروژه‌های موضوع تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی و بنیاد علوی افزود: در حال حاضر این بنیاد در زمینه اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام ورود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بنیاد علوی در برخی دیگر از پروژه‌ها نیز در حال انعقاد قرارداد و مستندسازی با دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار درمیان گفت: این بنیاد علاوه بر مشارکت در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، اقدامات موثری را در زمینه اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و فرهنگی و اجتماعی از جمله تکمیل و احداث مسجد، احداث سرویس بهداشتی، احداث خانه عالم، توزیع البسه و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هم در دستور کار دارد.

وی تهیه نقشه راه و برنامه‌ریزی برای نیازهای موجود در شهرستان مرزی درمیان توسط دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ابتدا باید اولویت‌ها مشخص شود تا مردم سریع‌تر از مزایای آن برخوردار شوند.

بخشی اظهار داشت: تسریع در اجرای پروژه‌ها ضمن حفظ استانداردها و کیفیت مورد انتظار برابر زمان‌بندی مشخص شده برای برخورداری هرچه سریع‌تر مردم شهرستان ضروری است.

وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست به صورت هماهنگ با شرکت اسکان به عنوان نماینده مستقر در درمیان، روند اجرای پروژه‌ها در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده را پیش ببرند و از فرصت فراهم شده و انجام کارهای فرهنگی در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده کنند.

بهمن ماه سال گذشته با سفر «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی و شهرستان درمیان و امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی به عنوان دستگاه معین آبادانی و پیشرفت در شهرستان درمیان انتخاب شد. 

این تفاهم‌نامه در چهار زمینه مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی آموزش و سلامت اجرا می‌شود و هدف از اجرای پروژه‌های مدنظر در تفاهم‌نامه، محرومیت‌زدایی از شهرستان درمیان و توسعه این منطقه به منظور تثبیت و ماندگاری جمعیت است.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.