گردشگری و توریسم

۱۴ زوج جوان اهوازی به خانه بخت رفتند

محمدمهدی چراغپور، دبیر موسسه مردم نهاد جوانان علمدار جنوب که کار اجرایی این آیین را بر عهده داشت، شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مراسم با همکاری انجمن کوله بار مهربانی و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی عنوان کرد: این آیین در ساعات مختلف روز و به صورت مجزا برگزار شد همچنین به دلیل بیماری کرونا هر زوج حداکثر ۶ نفر همراه داشت.

این فعال اجتماعی گفت: بعد از پایان جشن ازدواج هر زوج و اهداء هدایا، مکان برگزاری مراسم به صورت کامل ضدعفونی شد و سپس جشن ازدواج زوج دیگر برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ازدواج و آسان سازی این امر مقدس در بین جوانان دانست و گفت: سعی کردیم با ساده ترین شکل ممکن این کار را انجام دهیم. 

این فعال اجتماعی ترویج ازدواج آسان و دوری از تجمل را راهی برای پایداری زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: ما الگوهای خوبی از سبک زندگی داریم ولی متاسفانه نتوانسته ایم در الگوسازی و آموزش سبک زندگی و به خصوص معرفی سبک زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به خوبی عمل کنیم.

وی کمک به ازدواج جوانان را یک حرکت خداپسندانه عنوان کرد و افزود: در حد توانمان برای این زوج ها هدیه و تسهیلاتی در نظر گرفته ایم اما برای تامین جهیزیه نوعروسان به مساعدت خیران و افراد نیکوکار نیازمندیم.

هفته ازدواج مصادف با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) یکم تا هفتم ذی‌الحجه است.