گردشگری و توریسم

امام جمعه ایلام: نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در گفت و گویی خبری با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نماز جمعه از واجبات است که از آن غفلت شده درحالیکه فریضه نماز جمعه یک آیین عبادی سیاسی است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز جمعه در وهله اول ارتباط با خدا و از مهمترین تجمعات مسلمانان و نیز نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام است که باید هر چه باشکوه تر و با محتواتر اقامه و بطور قطع دشمنان تاثیر و اهمیت نماز جمعه را درک کرده اند، لذا اقدام به شهادت امامان جمعه و انفجار بمب در نماز جمعه کردند تا مردم در آن شرکت نکنند بنابراین باید ما قدردان نعمت بزرگ این عبادت مهم باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخشی دیگر از سخنانش با تسلیت سالروز شهادتِ شهید هسته ای، داریوش رضایی نژاد و آرزوی سلامتی برای خانواده این شهید بزرگوار، به کلام امام خمینی (ره) در بحث اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: بر اساس کلام امام (ره) ” انقلاب به ما نماز جمعه داد و یکی از برکات این نهضت و انقلاب همین اقامه نماز جمعه هاست” که این کلام نشان دهنده اهمیت و در راس امور قرار داشتن نماز جمعه است و نباید از آن غافل شد.

وی به سفر هفته گذشته نخست وزیر عراق به ایران پرداخت و اضافه کرد: دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی حاوی پیام های خاصی بود، خدا را شاکریم که در همه حال یاور ماست و تیرهای غیب الهی بر پیکره دشمن از هر سو وارد می شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: پنج شنبه آینده مراسم دعای عرفه است که بعد از لیالی قدر فرصتی طلایی برای برقراری ارتباط با خداست که امیدواریم عموم مومنان از این فرصت برای نزدیکی به خداوند متعال بهره بگیرند.