گردشگری و توریسم

تداوم مصرف بی رویه ایلام را به سمت جیره بندی آب سوق می دهد

نوراله تیموری روز جمعه در گفت و گو خبری اظهار داشت: با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب اکنون مصرف آب در استان ایلام در وضعیت هشدار قرار دارد که در این شرایط گرما مطلوب نیست.

وی افزایش دمای هوا به دلیل ورود توده هوای گرم و تاثیر شیوع کرونا و استفاده بیش از اندازه مردم از آب برای شستن دست ها و وسایل خود را علت، مصرف بی رویه آب در استان برشمرد.

تیموی گفت: اکنون در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش مصرف آب در استان داریم که این موضوع نگرانی زیادی را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب شهر ایلام از دو منبع سد ایلام و چشمه‌های گل گل تامین می‌شود که به صورت ۲۴ ساعته با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ آب به داخل شهر ایلام هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل افزایش مصرف آب نسبت به سنوات قبل، تداوم این شرایط برای شهر ایلام مجبوریم که ناخواسته آب را جیره بندی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان ایلام پیگیری لازم برای ایجاد خط کمکی از سد ایلام و ایجاد منابع جدید را در دستور کار خود دارد ولی این موضوع تا وارد فاز اجرایی و بهره برداری قرار گیرد نیاز به حداقل دو سال زمان دارد.

تیموری گفت: بهترین راه برای عبور از شرایط کنونی فقط صرفه جویی و عدم استفاده از آب شرب برای شست و شو و کارهای غیرضروری مانند شستن حیاط، کوچه، خیابان و ماشین است.