گردشگری و توریسم

شرجی در ۱۸ شهر خوزستان

به گزارش ایرنا از هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری جمعه، اظهار داشت: حداکثر رطوبت ایستگاه‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته در بندر ماهشهر  ۸۹ درصد، شادگان ۸۷ درصد، هندیجان        ۸۴ درصد، آغاجاری ۸۰ درصد، صفی آباد دزفول  ۸۰ درصد، اهواز ۷۹ درصد، بهبهان ۷۹ درصد، آبادان ۷۷ درصد، امیدیه ۷۷ درصد، کشاورزی اهواز  ۷۴ درصد، بستان ۷۳ درصد، شوش ۷۰ درصد، گتوند ۷۰ درصد، رامهرمز ۶۸ درصد، حسینیه ۶۷ درصد، شوشتر ۶۵ درصد، لالی ۶۳ درصد و  مسجدسلیمان ۶۱ درصد بوده است.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز روند تدریجی افزایش دما را تا اواسط هفته جاری نشان می‌دهد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در این مدت به علت جنوبی بودن جریانات جوی  و انتقال رطوبت از روی خلیج فارس به روی استان، رخداد وقوع پدیده شرجی در برخی نقاط جنوبی و مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: تا اواسط هفته جاری در برخی نقاط استان افزایش ابر و ابرناکی (به ویژه در بعدازظهرها) مورد انتظار است که می‌تواند احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف در ارتفاعات را به همراه داشته باشد.

سبزه‌زاری همچنین گفت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای استان در رامهرمز و شوشتر با ۴۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دما در ایذه با ۲۵.۲ رخ داده است.

به گفته وی اهواز در این مدت حداکثر دمای هوای ۴۵.۱ درجه و حداقل ۳۳ درجه داشته است.

بر اساس این گزارش، در پی هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش رطوبت و دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد، ستاد مدیریت بحران خوزستان، ۲ روز در هفته آینده را تعطیل و در روزهای دیگر ساعات اداری را کاهش داده است. براساس این مصوبه، ادارات و بانک‌های سراسر خوزستان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم مردادماه تعطیل شدند. شهرستان کارون در روز شنبه نیز تعطیل شده است.

همچنین زمان اتمام کار دستگاه‌های استان در روزهای شنبه و یکشنبه چهارم و پنجم مرداد ماه ساعت ۱۲ و  زمان شروع و اتمام کار دستگاه‌های اداری و بانک‌ها در روز دوشنبه ۶ مرداد از ساعت ۶:۳۰  تا ۱۱ اعلام شده است.

امتحانات دانشگاه‌ها و مراکزآموزشی در این روزها بدون تغییر و طبق برنامه زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

افزایش دما و رطوبت، ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در خوزستان را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ( ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ تیرماه ) نیز تعطیل و ساعت اداری در روز شنبه ۲۸ تیر و چهارشنبه یکم مرداد تا ساعت ۱۲ ظهر کاهش داد.

روز ۳۱ تیر ماه شوش با دمای ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در صدر گرم‌ترین شهرهای خوزستان قرار گرفت. همچنین ۳۰ تیر ماه ۱۰ شهر خوزستان دمای ۵۱ درجه و بالاتر را تجربه کردند.