گردشگری و توریسم

یونیسف کمک‌های پزشکی و دارویی به یمن ارسال کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یونیسف این محموله کمک‌های پزشکی و بهداشتی به میزان ۲۲ تن را با یک هواپیمای باری از طریق فرودگاه بین المللی صنعاء وارد یمن کرد.

بر اساس این گزارش، هواپیمای باری موصوف تمامی خدمات لازم هوانوردی و تسهیلات معمول در فرودگاه‌های بین‌المللی طبق قوانین سازمان ایکائو را دریافت کرد.

کادر پروازی هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ از خدمات پروازی و آمادگی فنی و امکانات فرودگاه بین‌المللی صنعاء راضی و شاهد بودند که این فرودگاه قادر به پذیرش انواع هواپیماها در حجم‌های مختلف است.

ائتلاف سعودی از آگوست ۲۰۱۶ (مرداد ۹۵) تمامی پروازهای مسافری را به استثنای پروازهای سازمان ملل متحد و آژانس‌های انسانی وابسته به این سازمان را متوقف کرد و هریک از این پروازها نیز نیاز به هماهنگی با ائتلاف دارد.

این ائتلاف همچنین از زمین، هوا و دریا یمن را محاصره کرده و تمام زیرساخت‌های این کشور را در طول چهار سال گذشته از میان برده است.

پیش‌تر «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شیوع ویروس کرونا در یمن، گفته بود: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن پنج برابر میانگین جهانی است.

در طول تجاوز ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی آل سعود به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده، بخش بهداشت و درمان این کشور که از کمبود شدید دارو رنج می‌برد، متلاشی شده و بر اثر گسترش بیماری‌های واگیردار نیز هزاران شهروند یمنی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که میلیون‌ها یمنی در این کشور قحطی زده با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و از کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در رنج شدید به سر می‌برند.