گردشگری و توریسم

ارتش حفتر در شهر راهبردی سرت سامانه دفاع موشکی مستقر کرد

به گزارش شبکه خبری العربیه، ‌ ارتش لیبی امروز اعلام کرد که برای مقابله با حملات ترکیه و نیروهای دولت وفاق ملی در شهرهای سرت و الجفره سامانه دفاع موشکی مستقر کرده است.

فرج المهدوی رئیس ستاد نیروهای دریایی ارتش وابسته به حفتر پیش‌تر گفته بود که نیروهای آنها امروز قدرت نابودی هر کشتی را حتی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل لیبی دارند.

وی تصریح کرد که مهمترین هدف از استقرار این سامانه‌های دفاعی، ‌ غرق کردن یگان‌های دریایی ترکیه است.

احمد المسماری سخنگوی رسمی نیروهای ارتش حفتر نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که محورهای سرت و الجفره با انواع سلاح، ‌ رادار و پدافند هوایی تقویت شده است.

وی تاکید کرد که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی معتقدند که راه‌حل سیاسی برای بحران به نفع لیبیایی‌هاست اما در عین‌حال برای هرگونه رویارویی نظامی احتمالی در لیبی نیز آمادگی دارد.  

این در حالی است که سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی نیز چند روز گذشته از آمادگی کامل و بی‌سابقه برای آغاز عملیات نظامی در شهر راهبردی سرت و میادین نفتی لیبی خبر داده بود.

شهر راهبردی سرت در فاصله میان بنغازی و طرابلس در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و تصرف آن می‌تواند آغازی برای نفوذ نیروهای دولت وفاق به منطقه شرق لیبی باشد.

روسیه از حامیان ارتش ژنرال «خلیفه حفتر» و دولت شرق لیبی است و در مقابل ترکیه از دولت وفاق ملی مستقر در غرب لیبی حمایت می‌کند.

در کنار روسیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه هم از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند و در مقابل قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا در کنار ترکیه حامی «فایز السراج» رییس دولت وفاق ملی هستند.