گردشگری و توریسم

نماینده نطنز و قمصر: مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گر باشند

رحمت‌الله فیروزی‌پور شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کاشان افزود: مسوولان به ویژه دهیاران و شهرداران باید از مدیران بالادستی خود منجمله فرماندار بخواهند مشکلات و نارسایی‌ها را با حضور در بخش‌ها و روستاها برطرف کنند.

وی بیان کرد: نباید منتظر بمانیم افرادی دیگری مشکلات را حل کنند، بلکه سازمان‌ها و اداره‌ها باید با بهره‌گیری قانونی از اختیارها، خدمت به مردم را در راس کار قرار دهند و مسوولان در راه خدمت با استفاده از قانون، تنگناها را برطرف کنند.

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس اضافه کرد: برخی مغایرت‌ها و محدودیت‌های قانونی و کمبود اعتبار وجود دارد اما باید با استفاده از ظرفیت‌های افراد خیر، مسوولان شهرستان و همدلی مردم مشکلات را برطرف کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در راه خدمت به مردم، از قمصر به عنوان شهر گل محمدی و پایتخت گل ایران یاد کرد و از مسوولان شهرستان خواست تا مشکلاتی که باید برطرف کردن آنها از پایتخت پیگیری شود را اعلام کنند.

فیروزی‌پور اظهار داشت: باید ضعف‌ها و قوت‌ها در بخش قصمر شناسایی و مشکلات مردم منطقه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، پیگیری شود تا مردم در رفاه بیشتری باشند.

وی از  افتتاح شعبه دادگستری در قمصر خبر داد و افزود: این مورد نیز از اداره‌کل دادگستری استان اصفهان مطالبه و پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس همچنین استقرار برخی نمایندگی اداره‌ها در شهرهای قمصر و جوشقان قالی را خواستار شد و بیان کرد: شهرداران با استفاده از توان شوراهای اسلامی، امکانات مورد نیاز آنها برای این مهم را تامین کنند.

وی با اشاره به تنگناهای کشور و دولت تصریح کرد: اگرچه دولت به دنبال کوچک کردن ساختار خود است اما باید کمک کرد تا در حد امکان فضا برای رفاه مردم تامین شود.

علی‌اکبر مرتضایی، فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست گفت: برطرف کردن مشکلات مورد نظر دهیاران و شهرداران پیگیری و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان به این شهرستان دعوت خواهند شد.

شهرداران و برخی دهیاران در این نشست که به میزبانی شهرداری قمصر برگزار شد، به مشکلات این بخش از جمله ساخت ورودی و خروجی آزادراه کاشان- اصفهان از جاده قمصر، کمبود اعتبار مدیریت بحران، تقویت ایستگاه آتش‌نشانی، راه‌اندازی پایش تصویری شهر جوشقان‌قالی، احداث فاضلاب شهری کامو و چوگان، آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی پرداختند.

قمصر در ۲۵ کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.