گردشگری و توریسم

حمله پلیس آمریکا به خبرنگاران روس اعتراض مسکو را برانگیخت

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، خبرنگاران روس روز چهارشنبه هنگام تهیه گزارش از اعتراضات خیابانی مردم پورتلند آمریکا، توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و وسایل خبری آنان مورد تخریب قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، سفارت روسیه در آمریکا طی نامه‌ای به برخورد “ظالمانه” نیروهای اجرای قانون با خبرنگاران کانال یک روسیه در پورتلند ایالت اورگان اعتراض کرد. 

“آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در واشنگتن در صفحه فیس بوک خود نوشت: ما خواستار بررسی و تحقیق در این مورد و اطلاع یافتن از نتایج تحقیقات هستیم. ما به وزارت امورخارجه آمریکا یادآوری می‌کنیم که در مورد حمله ماه گذشته پلیس به “میخائیل تورگیف” خبرنگار ریا نووستی در مینیاپولیس هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. 

براساس این گزارش، خبرنگاران کانال یک روسیه در حین فیلمبرداری از تظاهرات مردم در پورتلند توسط نیروهای اجرای قانون فدرال آمریکا مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. 

اعتراضات صلح آمیز مردم پورتلند زمانی به خشونت کشیده شد که دو هفته پیش ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پورتلند اعزام شدند. 

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و پنجمین روز خود می‌رسد که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس خشمگین هستند. اگرچه بسیاری از آن‌ها همچنان اصرار به اعتراض صلح آمیز دارند اما در برخی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.