گردشگری و توریسم

مجوز توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان مرکزی صادر شد

«سعید فرخی» روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: مجوز یک هزار و ۳۰۰ تن شکر نیز برای تنظیم بازار این محصول تیرماه امسال برای این استان صادر و در بین واحدهای عرضه توزیع شد.

وی ادامه داد: تخصیص برنج برای با قیمت دولتی به استان مرکزی پیگیری شده و پیش‌بینی می شود مجوز توزیع این محصول تا چند روز آینده به این استان اعطا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با یادآوری فعالیت ۱۱ واحد تولید ماسک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: می‌طلبد که  برای تولید مستمر این محصول در استان فعالیت مذکور  به یک صنف و کسب و کار تبدیل شود.

فرخی گفت:  نیاز است برای افزایش نظارت‌ها بر روند تولید ماسک مجوز فعالیت واحدهای تولیدی این محصول از سوی اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صادر شود.

وی با یادآوری کاهش جوجه‌ریزی تیرماه در واحدهای تولید مرغ گوشتی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از کمبود گوشت مرغ در شهریورماه جاری باید پیگیری اختصاص سهمیه گوشت مرغ منجمد به استان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام و برنامه‌ریزی‌ لازم برای توزیع این محصول در استان انجام شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در این نشست با یادآوری افزایش قیمت محصولات به‌دلیل افزایش قیمت ارز گفت:  کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر بر نرخ کالاها در بازار اثری نداشته است.

«جمشید زند» با یادآوری کاهش قیمت تخم مرغ در استان مرکزی در مدت ۲ روز گذشته افزود: بر اساس اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت قرمز تا ۱۰ روز آینده در این استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۸۷۲ مورد بازرسی امسال از سوی اتاق اصناف استان مرکزی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته و ۱۵۲ پرونده به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شده‌ است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: عمده تخلفات رسیدگی شده در زمینه خواروبار، آهن‌آلات و لوازم خانگی بوده‌است.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۰۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی اردیبهشت ماه امسال در  کشور انجام شد که ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه آن در استان بود.

«مجید آذر» افزود: کاهش ۱۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی  اردیبهشت ماه امسال در  کشور از جمله مهمترین عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته‌های گذشته بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۱۷ میلیون جوجه‌ریزی خرداد ماه امسال در کشور صورت گرفته که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه آن در استان مرکزی انجام شد و روند عرضه در بازار کلید خورده است.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه‌ جوجه‌ریزی تیرماه امسال در واحدهای مرغ گوشتی این استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون قطعه کاهش یافته‌ است.

آذر افزود: کاهش جوجه‌ریزی در تیرماه امسال افزایش قیمت گوشت مرغ در شهریورماه را به همراه دارد.

وی با یادآوری توقف صادرات تخم مرغ از کشور خاطرنشان کرد: این مهم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته‌است.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: هر کیلوگرم  تخم‌مرغ در محل واحد تولیدی با قیمت ۷۳ هزار ریال خریداری می‌شود درصورتی که قیمت تمام شده آن برای تولیدکنندگان ۱۰۰ هزار ریال است.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر یک‌صد و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.