گردشگری و توریسم

دستگیری شش نفر در جریان تظاهرات علیه نتانیاهو

به گزارش بامداد چهارشنبه روزنامه جروزالم پست، هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل اقامتگاهش در قدس اشغالی تجمع کرده و خواستار استعفای او شدند.

این تجمع که از به هم پیوستن دو تظاهرات مختلف چند هزار نفری شکل گرفت، سه‌شنبه شب در مقابل اقامتگاه نتانیاهو منجر به دستگیری شش نفر به اتهام اخلال در نظم عمومی و حمله به نیروهای پلیس شد.

تظاهرکنندگان خواستار استعفای نتانیاهو به خاطر اتهام تقلب، رشوه‌خواری و خیانت به اعتماد عمومی شدند و گروهی دیگر نیز به نحوه مدیریت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا توسط دولت نتانیاهو انتقاد داشتند.

ساکنان فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو انجام داده و خواستار استعفای او شده‌اند.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می انجامد.