گردشگری و توریسم

شهریاری: وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی ضروری است

به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهریاری در این گفت وگو ضمن آرزوی سلامتی برای شیخ خالد الملا، با اشاره به توطئه های اخیر رژیم صهیونیستی علیه امت اسلام و ارزش های اسلامی اظهار کرد: امروز وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی امری واجب و ضروری است و همه مسلمین و آزادیخواهان جهان بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند. 
وی افزود: جهان اسلام با خطرات جدی روبروست و رفع  این خطرات و حل مشکلات جهان اسلام، همکاری و تعاون همه مسلمانان به ویژه علمای امت اسلامی را می طلبد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: ما سخنان شما را پیرامون وحدت امت اسلام در مواقع مختلف شنیده ایم. این سخنان بسیار راهگشا و الهام بخش است.

شهریاری با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا مانع دیدار وی با علمای اسلام از جمله علمای اهل سنت عراق شده، خواستار دیدار با ایشان شد که از جانب شیخ خالد ملا هم مورد استقبال قرار گرفت.
شیخ خالد الملا نیز در این گفت وگوی تلفنی به مشکلات عراق، دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی این کشور، تلاش های صورت گرفته از سوی آمریکایی ها برای دور کردن عراق از اصل و اساس خویش و همچنین ایجاد تفرقه در این کشور اشاره و تأکید کرد: همان گونه که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها تأکید کرده اند، امروز بیش از هر زمانی به فعال سازی پروژه تقریب مذاهب اسلامی وحدت امت اسلامی نیاز داریم.
وی با اشاره به تلاش صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی قوی ترین سلاح در دست مسلمانان است.
شیخ خالد الملا ضمن آرزوی توفیق برای دبیرکل مجمع تقریب، سلام خود را به مقامات ایران و به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.