گردشگری و توریسم

مسعود بارزانی دیدار با ظریف را «سازنده» خواند

بارزانی همچنین در این توییت نوشت: درباره وضعیت سیاسی کنونی  اقلیم کردستان، عراق، منطقه و همچنین بحران بهداشتی و جهانی کرونا گفت و گو کردیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز یکشنبه در راس هیات سیاسی وارد بغداد شد و عصر همان روز پایتخت این کشور را به مقصد اربیل مرکز اقلیم کردستان ترک کرد. 

ظریف به دعوت رسمی «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با هدف گفت وگو با مقامات اقلیم و توسعه روابط بین کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران راهی اربیل شد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با رییس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر امور خارجه، رییس شورای عالی قضایی، رییس الحشد الشعبی، رئیس ائتلاف الفتح و رهبر جریان حکمت ملی عراق در باره گسترش مناسبات و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و گفت وگو کرد.

ظریف در بغداد همچنین در خصوص توسعه مناسبات پارلمانی و گسترش روابط روز افزون دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کرد.

وید درباره قانون پارلمان عراق برای اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور  و ضرورت احترام به حاکمیت ملی عراق و عدم دخالت در امور کشورهای منطقه و پرونده ترور جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان با مقامات عالی رتبه عراق بحث و گفت وگو کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه و چند تن از مقام های بلندپایه این وزارتخانه از همراهان ظریف در این سفر بودند.

این چهارمین سفر رسمی ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق بود.