گردشگری و توریسم

کمیته برای صیانت از حریم شهر تهران تشکیل شد

«عبدالرضا گلپایگانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران اظهار داشت: اعضای این کمیته متشکل از دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداران، فرماندهان انتظامی، نمایندگان جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و غیره است و اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های  واقع در حریم شهرستان اسلامشهر تشکیل و به دنبال آن متعاقباً جلساتی با نمایندگان دیگر شهرستان‌های واقع در حریم برگزار خواهد شد.

وی هدف از تشکیل این کمیته را رفع تعارض‌ها و تداخل‌های محدوده حریم شهر تهران عنوان کرد و افزود: با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در امور حریم شهر تهران، با فوریت و اقتدار کامل از تمامی تخلف‌های شکل گرفته در عرصه جنوبی محدوده حریم رفع اثر خواهد شد.

گلپایگانی تأکید کرد: راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات حریم شهر تهران هم‌افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسئول در حرایم است و اجرای قوانین و ضوابط قانونی می‌تواند صیانت از حریم شهر تهران را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همواره در این زمینه پیشرو بوده تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در آن جلوگیری شود، بیان کرد: تعارض مدیریتی و سرزمینی در سال‌های اخیر، موجب دست‌اندازی فرصت‌طلبان به حریم شهر تهران شده است.

وی رونمایی از سامانه پایش حریم شهر تهران با هدف شفافیت در مدیریت حریم و تجمیع اطلاعات، رصد ساخت‌وسازها توسط کوادکوپتر، همکاری سه‌جانبه بین شهرداری تهران، سازمان‌های مردم نهاد و استانداری تهران در پروژه پاکسازی حریم، رفع موانع حقیقی و حقوقی پیش‌پای مدیران مناطق دارای حریم و تعامل شهرداری تهران با فرمانداری‌ها را از جمله اقدامات و مصادیق صیانت از حریم شهر تهران در این دوره برشمرد.