گردشگری و توریسم

نشست نظامیان کره شمالی درخصوص بازدارندگی جنگی با حضور "کیم جونگ اون"

خبرگزاری یونهاپ بامداد یکشنبه به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در نشست کمیسیون مرکزی ارتش برای بحث پیرامون “تقویت بازدارندگی جنگی کشور” حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، در این نشست که روز شنبه (به وقت محلی) برگزار شد، درباره “ماموریت راهبردی” واحدهای ارتش این کشور در مواجهه به شرایط نظامی در شبه جزیره کره بحث و “شاخص‌های عمده تولید مهمات” تایید شده است.

براساس این گزارش، در پایان این نشست که بخشی از آن به صورت محرمانه برگزار شد، کیم دستورات نهایی را براساس مباحث مطرح شده در این نشست برای اجرای امضا کرد.

خبرگزاری کره شمالی این دستورات را «تصمیمات تاریخی» برای تضمین آینده قدرت نظامی پیونگ‌یانگ توصیف کرد.

این اولین حضور کیم در انظار عمومی در ۱۱ روز گذشته بود. او پیشتر در مراسم سالگرد پدربرزگش «کیم ایل سونگ» که بنیانگذار کره شمالی به شمار می‌رود، شرکت کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارش خود نوشت که به رغم گفته خبرگزاری مرکزی کره شمالی مبنی بر تصمیم‌گیری پیرامون “بازدارندگی جنگی” در این نشست، مشخص نشده است که چه تصمیمات مشخصی در این باره گرفته شده است.

پیونگ‌یانگ پیشتر کره جنوبی را تهدید کرده بود که به تلافی تداوم پخش جزوه‌های تبلیغاتی علیه دولت کره شمالی، اقداماتی جدی را علیه سئول اتخاذ می‌کند؛ اما یونهاپ گزارش داد که تاکنون هیچ اقدامی در این راستا اعلام نشده است.