گردشگری و توریسم

پنج بیمارستان خوزستان از چرخه خدمات به بیماران کرونایی خارج شدند

به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت وگوی ویژه خبری سیمای خوزستان بیان کرد: روز شنبه سومین بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی تخلیه شد.

وی با بیان اینکه شیب ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته است افزود: در بهبهان و ماهشهر هم یک بیمارستان از چرخه ارائه خدمت به کرونا خارج شدند.

ابول نژادیان ادامه داد: کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفته و بر اساس ارزیابی  انجام شده ۶۲ درصد مردم خوزستان از ماسک استفاده می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: پلاسما درمانی به عنوان یک طرح تحقیقاتی  برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال بررسی است و نتایج خوبی به دست آمده است و در این راستا روز شنبه نشستی با رییس سازمان انتقال خون خوزستان در این خصوص برگزار شد، استفاده از پلاسمای بیماران کرونایی در اهواز و آبادان شروع شده و در دزفول نیز بزودی آغاز می شود.

وی با اشاره به خسته شدن کادر درمان در این شرایط افزود: مهم ترین مشوق برای کادر درمان بیمارستان هایی که از ارائه خدمات کرونا خارج شدند دادن مرخصی و استراحت به کادر درمانی آنها است که دستور مرخصی به کادر درمان این بیمارستان ها صادر شده است .

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای خوزستان نیز گفت: شرایط انتشار و ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته است هر چند همچنان وضعیت برخی از شهرهای استان قرمز و شکننده است.

رضا نجاتی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این بیماری کشف نشده رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در کنترل این بیماری بسیار موثر است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا ظرفیت  توزیع ماسک در استان را بالا ببریم و وزارت صمت هم مکلف شده تامین ماسک را در استان ها  دنبال کند.

نجاتی با اشاره به تعطیلی سه روزه ادارات و بانک های استان به دلیل گرمای هوا ادامه داد: در این چند روز اخیر به دلیل گرما و مدیریت مصرف برق در استان ادارات و بانک ها تعطیل شدند که این تعطیلی به کنترل بیماری کرونا در استان کمک می کند.

وی گفت: در ایام تعطیل اگر اداره ای تعطیل نکند شرکت برق آن دستگاه را شناسایی کرده و با آن اداره برخورد خواهد شد.

خوزستان بیش از ۲ ماه است که در وضعیت قرمز کرونا یشز می برد.

به گفته سرپرست مرکزبهداشت خوزستان ۱۸ شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز ونارنجی کرونا قرار دارند.