گردشگری و توریسم

۲ رام قطار به ناوگان مترو تهران اضافه شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این رام‌های قطار با بدنه آلومینیومی از سری قطارهای C۵۰۰ است و تغییر جنس بدنه واگن‌ها به کاهش وزن آن‌ها و صرفه‌جویی انرژی منجر خواهد شد.

«علی امام» افزود: هریک از تجهیزات این رام‌ها با حدود هفت میلیون یورو خریداری شده و با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت این واگن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده‌ شده، بیان کرد: استفاده از بدنه آلومینیومی به جای «کربن – استیل»، در مجموع وزن قطار را ۱۴ تن کاهش داده است.

«امام» در خصوص تغییرات داخلی و ظاهری این ۲ رام قطار نیز گفت: طراحی داخلی این واگن‌ها با رفع برخی از نقاط ضعف، بهینه و شکیل‌تر شده و جنس مواد به کار گرفته شده نیز بهبودیافته است.

به گفته وی از جمله تغییرات ایجادشده در فضای داخلی قطارها، حذف «hand way» در ورودی واگن‌ها جهت خالی نگاه‌داشتن محوطه ورودی و افزایش سهولت در ورود و خروج مسافر است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد: این ۲ رام قطار از مجموع ۱۰ رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده که چهار رام آن در گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار رام باقیمانده نیز در آینده به خطوط مترو تهران وارد می‌شود.

مراسم بهره‌برداری از این ۲ رام قطار مترو به دلیل رعایت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین و با حضور مدیران شهری در حال برگزاری است.