گردشگری و توریسم

دانشجوی بجنوردی سه عنوان برتر جشنواره پروفسور حسابی را کسب کرد

رییس دانشگاه کوثر بجنورد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دانشجو با راهنمایی مهندس عباس زهره‌وند عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه موفق شد با ارائه پایان نامه خود با عنوان «معرفی مفهوم DNA و بررسی نظریات ذخیره سازی داده روی آن»، نظر کمیته داوران این جشنواره را در بخش پایان نامه‌های دانشجویی جلب و عنوان برگزیده را از آن خود کند.

دکتر علیرضا حسینی افزود: جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ایران – جایزه ویژه پروفسور حسابی، به عنوان یکی از جشنواره‌های تحت نظارت آکادمی بین‌المللی علوم و تکنولوژی ایران، هر ساله آثار برتر را انتخاب و معرفی می‌کند.

وی هدف این جشنواره را انعکاس دستاوردهای جامعه علمی، آموزشی و صنعتی کشور، داوری، بررسی و درجه بندی پایان نامه‌های تدوین شده در دانشگاه‌های ایران و در نهایت گردآوری و انتشار برترین پایان‌نامه‌های انجام شده در دانشگاه‌ها و طرح‌های پژوهشی در یک مجموعه واحد و به صورت منظم و دوره‌ای عنوان کرد.

روابط عمومی دانشگاه کوثر برتر روابط‌ عمومی‌ دانشگاه‌های کشور
رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: روابط عمومی این دانشگاه در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مؤسسات تابعه که هفته جاری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار شد، در ۲ شاخص اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه و تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز، در جایگاه نخست قرار گرفت.
در این جشنواره دانشگاه‌های سراسر کشور به چهار گروه تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی رتبه‌های اول، دوم و سوم برگزیده شدند.
دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال ۹۱ با هفت رشته و جذب ۲۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.  

هم اکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰  دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه زیر نظر ۵۴ استاد و عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌ کنند.