گردشگری و توریسم

شاهکار افاضلی مقابل ۲ تیم اصفهانی در کمتر از یک هفته

در اولین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز موفق شد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در دیداری جنجالی که حاشیه‌ها و اشتباهات داوری زیادی هم داشت با نتیجه ۲ بر یک از سد ذوب‌آهن بگذرد و با ۲۷ امتیاز در رده دهم قرار بگیرد و تا حد زیادی از سقوط نجات پیدا کند.

این پیروزی در حالی به دست آمد که هومن افاضلی برای اولین بار روی نیمکت تیم تبریزی می‌نشست. او موفق شد ماشین سازی را بعد از هفت باخت و ۲ تساوی به برتری برساند و طلسم‌شکنی کند. آخرین پیروزی ماشین در هفته شانزدهم مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی رقم خورده بود. این تیم در آن دیدار هم بازی یک بر صفر عقب افتاده را با نتیجه ۲ بر یک به اتمام رساند.

در آن دیدار هم ماشین‌سازی یکی از ۲ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود و حالا همین سناریو در اصفهان هم تکرار شد. جالب این است که نماینده سبزپوش تبریز در بازی رفت هم با نتیجه ۲ بر یک از سد ذوب‌آهن گذشته بود و در آن مسابقه هم بازی با یک گل عقب افتاده بود اما بازگشتی فوق‌العاده به مسابقه داشت و با ۲ گل دیرهنگام به سه امتیاز دست پیدا کرد.

افاضلی هم توانست در فاصله ۶ روز با ۲ تیم مختلف از ۲ تیم اصفهانی در اصفهان چهار امتیاز حساس را بگیرد. او در روز ۲۱ تیرماه در قامت سرمربی پارس جنوبی جم در چارچوب هفته بیست و چهارم، سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان با نتیجه یک بر یک متوقف کرد و حالا با پست سرمربیگری ماشین‌سازی موفق شد ذوب‌آهن را در فولادشهر شکست دهد. ذوب آهن در حال حاضر پایین‌تر از ماشین‌سازی با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.