گردشگری و توریسم

خسارت سیل به پنج روستا و چهارهزار خانه در آزادشهر

میرمحمد غراوی پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آزادشهر اظهار داشت: براثر این بارش‌های رگباری و نقطه‌ای همچنین بخشی از معابری شهری دچار آبگرفتگی و خسارت شده و چهار حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهروندان آزادشهر نیز از مدار خارج گردید.

وی افزود: قبل از شروع بارش‌ها، تیم‌های امدادی و مدیریت بحران گلستان و شهرستان‌ها در آماده باش بوده و بلافاصله پس از جاری شدن سیل به امدادرسانی پرداختند و اکنون هم بیشتر توان امدادی استان با تجهیزات کامل در مناطق شرقی مشغول پاکسازی معابر شهری و روستایی است.

وی همچنین با اعلام اینکه برآورد اولیه خسارت سیل به سبب گستردگی جغرافیایی محل بروز سیلاب‌ها زمان‌بر است، گفت: فقط در کلاله و مراوه‌تپه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های ارتباطی وارد شد.

همچنین شهردار آزادشهر گفت گفت که براساس مشاهدات انجام شده، حدود ۴ هزار واحد مسکونی با مشکل آبگرفتگی و ورود گل و لای مواجه شدند که خسارت اولیه آن ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

علی اصغر منصوری افزود: پل‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و ابنیه شهری آزادشهر هم براثر بارش شدید باران و آبگرفتگی صدمه دیدند که مرمت و بازسازی آنها ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

وی اضافه کرد: اماکن تجاری و مسکونی شهر آزادشهر بیمه حوادث هستند که بخشی از خسارت وارده توسط بیمه جبران خواهد شد.

بارش‌های شدید و رگباری باران که از عصر دیروز چهارشنبه از نواحی غربی گلستان آغاز شده و از صبح امروز به نواحی شرقی استان رسید، سبب آبگرفتگی معابر شهری و واحدهای مسکونی در برخی مناطق شهری و روستایی بویژه در شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه و وارد کردن خسارت به تاسیسات شهری، برخی راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این منطقه شد.