گردشگری و توریسم

کرونا طرح دریا را در مازندران تعطیل کرد

علی رجبی وندچالی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ، برای تامین سلامت شهروندان و گردشگران با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان ، طرح دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است و هیچ مسافری در این طرح ها پذیرفته نمی شود.
طرح  ساماندهی دریا از نیمه خرداد ماه امسال در ۱۵ شهر ساحلی و در ۵۱ نقطه از ساحل حدود ۴۰۰ کیلومتری دریای خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران فعال شد و با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یافت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اظهار داشت : در مناطق حادثه خیز ساحل خزر که پیش از این نیز ممنوعیت شنا وجود داشت ، به دلیل وضیعت قرمز کرونایی تردد در این سواحل ممنوع است و از حضور مسافران و مجاوران جلوگیری خواهد شد.
رجبی افزود : هرگونه پذیرش شناگران در طرح های ساماندهی دریای خزر طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ممنوع است و با متخلفان نیز در صورت پذیرش احتمالی مطابق با قانون برخورد خواهد شد.
طرح دریا در مازندران که همه ساله  از اول خرداد ماه شروع می شد در سال جاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا در استان از ۱۵ خرداد ماه شروع شد.
افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در مازندران پس از بیشتر از ۲ ماه روند کاهشی ، این استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد به طوری که هم اکنون در بیمارستان های ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حدود یکهزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی بستری هستند. پیش از این با روند افزایشی بیماران طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برخی از مشاغل پرخطر از جمله باشگاه های ورزشی، تالارهای پذیرایی ،  پارک ها و تفرجگاه ها تعطیل شد و تمام واحدهای صنفی و خدماتی از پذیرش مشتری بدون ماسک منع شدند.