گردشگری و توریسم

طیف وسیعی از کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد زنان خانه دار هستند

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه  و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: زنان به ویژه زنان خانه دار و روستایی و آن هایی که در شهرستان های کوچک زندگی می کنند با حضور در تجمعات به ویژه مجالس ترحیم و دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا می شوند.

وی افزود: می طلبد راهکار های اساسی و لازم برای اطلاع رسانی آن ها از طریق دستگاه های متولی انجام شود و از خطرات ناشی از این بیماری هوشیار شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه های نظارتی باید مانع از برگزاری تجمعات در روزهای پنجشنبه به ویژه در گچساران و دیگر شهرهای استان شوند.

کلانتری ابراز داشت: گزارش های دریافتی در خصوص بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته امیدوارانه تر است اما چنانچه مردم در رعایت پروتکل ها کوتاهی کنند و شیب بیماری کرونا تند شود، بیمارستان ها و ای سی یو های استان ظرفیت پذیرش این حجم از بیماران را نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: استان از ۱۰ خرداد با افزایش چشمگیری در میان شیوع و همه گیری کرونا روبه رو شد اما هم اینک به طور تقریبی به شیب ثابتی رسیده و همچنان مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بکوشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید مراقب افراد مسن، سالخورده و افراد دارای بیماری زمینه ای باشیم زیرا که بیشتر فوتی های استان افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

کلانتری تاکید کرد: ادارات، اصناف، فرمانداری های و حتی خانواده هایی که مراسم عزای فرزندان خود را به صورت حداقلی برگزار می کنند و در رعایت پروتکل ها می کوشند باید تجلیل شوند.

وی ابراز داشت: هنوز استان به نقطه مطلوب نرسیده و مردم باید همچنان رعایت کنند و استفاده از ماسک را در تمامی اماکن در نظر داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید فکر اساسی در خصوص رفع کمبود پزشک در گچساران اندیشیده شود و البته باید در نظر داشت که گچساران جزو برخوردارترین شهرستان ها در حوزه تجهیزات بهداشت و درمان است.

احد جمالی افزود: پروتکل های بهداشتی در استان بیش از گذشته رعایت می شود و باید هنوز هم تاکید بیشتری بر پایش ها و نظارت ها توسط دستگاه های اجرایی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: روند منحنی شیوع ویروس کرونا در استان ثابت شده است اما همچنان هم باید مسائل بهداشی و پروتکل ها را رعایت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهرستان های باشت، لنده، چرام گچساران بهمئی، کهگیلویه و بویراحمد و دنا به ترتیب بیشترین میزان شیوع بیماری ویروسی کرونا در استان به خود اختصاص داده اند.

پرویز یزدان پناه افزود: درصد بهبود یافتگان در کشور ۸۶ درصد و در استان ۷۸ درصد بوده و میزان شیوع بیماری ۳۱۲ در یکصد هزار در استان ۳۴۴ در یکصد هزار است.

وی افزود: میانگین سنی بیماران ۴۰ سال و میزان مرگ و میر در کشور ۱۵.۷ درصد و در استان ۵.۳ در یکصد هزار است.

یزدان پناه تاکید کرد: مراجعات سرپایی از شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان نزدیک به ۴۶ هزار و ۶۰۹ نفر است و بستری شده ۲۸۵۸ نفر و افراد ترخیص شده ۲ هزار و ۶۸۷ نفر بوده است.

وی بیان کرد: در طی هفته گذشته تعداد بستری ها در استان به عدد ثابتی ۷۸ تا ۸۰ نفر رسیده و در مجموع کل افراد بستری در بیمارستان های کرونایی استان ۱۷۱ نفر که از این تعداد ۸۱ نفر کرونایی هستند.

فرماندار گچساران نیز گفت: بیشترین مشکل این شهرستان در حوزه کمبود پرستار  و پزشک است و ظرف هفته گذشته نیز یک پزشک متخصص عفونی به این شهرستان اعزام شد.

علی خوان پایه افزود: در روزهای نخست به سبب عادی انگاری بیماری توسط افراد، بازگشایی تمامی صنوف و رعایت نکردن پروتکل ها و مراودات کاری با استان های قرمز مجاور سه دلیل اصلی افزایش شیوع کرونا در گچساران بوند.

وی ابراز داشت: هم اینک این روزها روند شیوع تا حدی کاهش پیدا کرده است زیرا که مردم بیشتر از گذشته مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

خوان پایه تصریح کرد: تمامی تالارها و پارک های گچساران تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و حتی یک هفته تمامی صنوف پر ریسک تعطیل شدند.