اخبار گردشگری

بهترین مکان های جهان برای دیدن آسمان پرستاره

اگرچه کووید ۱۹ برنامه های سفر بسیاری از افراد را کنسل کرده است اما مکان هایی هستند که علاقه مندان به نجوم می توانند ستارگان را رصد کنند.

به نقل از ام اس ان انجمن بین المللی آسمان تاریک (IDA) که در سال ۱۹۸۸ تأسیس شده است، بیش از ۱۳۰ مکان را به عنوان بهترین مکان برای رصد آسمان به رسمیت می شناسد. یونسکو نیز تعدادی از ذخایر معتبر Starlight را در قالب لیست مکان های میراث نجومی معرفی کرده است. این نقاط جالب به بازدید کنندگانشان فرصت می دهد اطلاعات بیشتری را در مورد جهان و سیاره ای که در آن زندگی می کنند، به دست بیاورند.

پارک ملی برایس کانیون، یوتا
برایس کانیون (یکی از پارک های ملی آمریکا) با وسعتی بالغ بر ۳۵۰۰۰هکتار، به دلیل ساختار صخره ای منحصر به فردش یکی از بهترین مکان ها برای رصد آسمان پر ستاره است، اما کمتر از گراند کانیون در مرکز توجه مردم و گردشگران قرار گرفته است. این در صورتی است که بازدیدکنندگان پارک ملی برایس کانیون می توانند۷۵۰۰ ستاره را در آسمان شب این پارک ملی ببینند.

منطقه حفاظت شده بین المللی آئوراکی مکنزی، نیوزلند
منطقه حفاظت شده بین المللی آئوراکی مکنزی سال۲۰۱۲ در نیوزلند تاسیس شد. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای ثبت لحظات شگفت انگیز آسمان است.

منطقه حفاظت شده طبیعی نامیب رند
منطقه حفاظت شده طبیعی نامیب رند یکی از تاریک ترین مکان های روی زمین است، زیرا نزدیکترین سکونتگاه های انسانی در ۶۰ مایلی آن واقع شده اند. در اصل نزدیک به ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی جنوب غربی نامیبیا توسط مرکز آموزش محیط زیست صحرای نامیب محافظت می شوند. مسافران و گردشگران می توانند این منطقه را برای یک اقامت شبانه با هدف رصد آسمان پرستاره رزرو کنند.

لاپالما و تنریف؛جزایر قناری
جزایر قناری سه منطقه پرستاره شناخته شده را در خود جای داده است. آسمان شب پرستاره را می توان به طور واضح از سراسر مجمع الجزایر اقیانوس اطلس مشاهده کرد، اما ستاره شناسان حرفه ای و آماتور به طور معمول به لاپالما و تنریفه سفر می کنند تا بتوانند با استقرار در مناطق مخصوص، آسمان پر ستاره را به بهترین شکل رصد کنند.

ماونا کی، هاوایی
 آتشفشان خفته ماونا کی واقع در جزیره بیگ، مرتفع ترین قله هاوایی است . گردشگران می توانند در جریان بازدید از این منطقه آتشفشانی با وسیله نقلیه خود یا به عنوان بخشی از گشت و گذار هدایت شده به سمت قله آتشفشان بروند. (توصیه می شود که مسافران در میانه راه مکث کنند تا با تغییر چشمگیر در ارتفاع هماهنگ شوند.)

پارک ملی ساگارماتا، نپال
پارک ملی ساگارماتا در بلندترین قله جهان یعنی کوه اورست واقع شده است. این پارک ملی شامل مجموعه ای از مسیر های پیاده روی در قله های کوهستانی قابل دسترسی و یک منطقه جنگلی با ارتفاع کمتر از قله ها است. گردشگران می توانند با بازدید از پارک ملی ساگارماتا آسمان شب و ستارگان درخشان را به بهترین شکل ببینند.

کویر آتاکاما و دره الوکی، شیلی
کمی بارش باران، ارتفاع زیاد و آلودگی کم نور در منطقه بزرگ آتاکاما-الکی شیلی این منطقه را به «ستاره شمالی» جهانگردی و گردشگری تبدیل می کند و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
باشگاه خبرنگاران جوان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.