گردشگری و توریسم

آمریکا سه فرد و پنج نهاد روس را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه‌شب اعلام کرد که سه فرد و پنج شرکت روسیه را که با «یوگنی پریگوژین» تاجر روس مرتبط بوده‌اند، به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه فرد روس به اتهام دست داشتن در درگیری‌های مسلحانه در منطقه دونباس در شرق اوکراین و همچنین دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تحریم شده‌اند.

سال گذشته آمریکا شرکت «کونکورد» متعلق به پریگوژین را متهم کرد که یک شرکت اینترنتی تاسیس کرده که در دوران انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا برای دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور تبلیغ می‌کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در فروردین ماه امسال از تعقیب او منصرف شد و علت آن‌ها لزوم افشای منابع و روش‌های اطلاعاتی برای محاکمه وی عنوان کرد.

پریگوژین ضمن رد ادعاهای آمریکا گفت که علیه وزارت دادگستری این کشور اقامه دعوی خواهد شد و خواستار پرداخت ۵۰ میلیارد دلار غرامت خواهد شد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز همزمان با این اعلام وزارت خزانه‌داری این کشور در پیامی توییتری نوشت: ایالات متحده علیه شبکه ضدتحریمی یوگنی پریگوژین که تضعیف‌کننده روند دموکرات در سودان است، اقدام کرد.

اظهارات پمپئو در حالی است که در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا سخنی از سودان در دلایل تحریم این افراد و شرکت‌ها نیامده، اما یکی از این افراد ساکن سودان است و دو شرکت نیز در این کشور دفتر دارند.