گردشگری و توریسم

چرا استقلال در پرونده ناندنوف محروم نشد؟

چندی پیش بویان ناندنوف که در زمان مربیگری وینفرد شفر پیراهن استقلال را پوشیده و در چهار بازی به میدان رفته بود، از باشگاه استقلال به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کرد.

او در سال دوم حضورش در استقلال بنا به تصمیم شفر از جمع آبی‌پوشان کنار گذاشته شد.

شکایت این بازیکن در چند مرحله به دست استقلالی‌ها رسید اما آنها مطالبات ناندنوف را پرداخت نکردند.

بویان که حکم کمیته انضباطی استقلال را در اختیار دارد به استقلالی‌ها چند روز فرصت داده است تا پول وی را پرداخت کنند تا وی حکم قطعی فیفا را به مرحله اجرا نگذارد.

مدیران باشگاه استقلال تا روز شانزدهم تیرماه فرصت داشتند مطالبات این بازیکن را پرداخت کنند.

اگر باشگاه استقلال پول وی را پرداخت کند، محروم نمی‌شود ولی در غیر این صورت هفته آینده با محرومیت روبرو می‌شود.

البته پس از محرومیت طبق آیین‌نامه کمیته انضباطی فیفا اگر باشگاه استقلال مطالبات این بازیکن را پرداخت کند، پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز خواهد شد و آنها مشکلی برای جذب بازیکن نخواهند داشت.

باشگاه استقلال چند پرونده دیگر در فیفا دارد که به زودی رای نهایی درباره آنها صادر خواهد شد.

مهم‌ترین پرونده انضباطی استقلال مربوط به وینفرد ‌شفر است که ۵۵۰هزار دلار از آبی‌پوشان طلب دارد و به واسطه اخراج از این باشگاه حاضر به انجام مذاکره نیست و اعلام کرده است پولش را به طور کامل می‌خواهد.

احمد سعادتمند درباره پرداخت مطالبات بویان ناندوف امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: در خصوص مطالبات بویان نایدنف در حال مذاکره با فیفا و منتظر تائیدیه‌های لازم بودیم که مدیر امور مالی فیفا اورس هائفلین از هفته گذشته به مرخصی رفته‌اند و پاتریشیا کوهن در طول این مدت جایگزین وی شده ‌است. طی دو روز گذشته هم خانم کوهن از طریق ایمیل با ما مکاتبه داشت و پرسیده بود که چرا به‌ جای شماره حساب نایدنف شماره حساب وکیل این بازیکن را ذکر کردیم که ما هم جواب دادیم که وکیل بویان از وی وکالتنامه دارد که پول را دریافت کند و وکالتنامه ایشان را نیز برای فیفا ارسال کردیم و بزودی مبلغ ۲۰۰ هزار دلار از مطالبات بویان را از طریق فیفا پرداخت می‌کنیم و مابقی طلب این بازیکن نیز با تلاش بنده و هیات مدیره محترم باشگاه به زودی پرداخت خواهد شد.