اخبار گردشگری

ترفند های عکاسی حرفه ای تر با موبایل در سفر

عکاسی یکی از عمده کارهایی است که معمولا در مسافرت هایمان انجام میدهیم. از این رو دانستن ترفندهایی که عکاسی با موبایل را حرفه ای تر میکند برای هر فردی که گوشی هوشمند دارد لازم است.

اگرچه فناوری ساخت دوربین گوشی ها روز به روز بهتر میشود اما برای استفاده از همه امکانات آن نیاز است تا شناخت خوبی از کاربرد ابزارهای موجود در منوی دوربین داشته باشیم. پیش از آنکه به سفر بروید بهتر است کمی با تنظیمات دوربین گوشیتان آشنا شوید تا در شرایط مختلف بتوانید از تنظیمات خاص استفاده کنید. در ادامه چند نکته که کمک میکند بهتر عکاسی کنید را خواهید خواند.

لنز دوربین را تمیز کنید
اولین کاری که قبل از عکاسی میبایست انجام دهید تمیز کردن لنز دوربین است. از آنجایی که ساعت های طولانی، موبایل خود را در جیب، کیف یا دستان خود نگه می دارید بی شک لنز دوربین کثیف خواهد شد و همین موضوع باعث پایین آمدن کیفیت تصاویر می شود.

تمرکز کنید، فوکوس کنید!
برای بهتر نشان دادن سوژه اصلی، باید همه جزئیات آن به طور کامل در چارچوب عکس مشخص باشد. حال، با فوکوس کردن روی عکس می توانید روی همه جزئیات و ویژگی های سوژه اصلی، تمرکز کنید.

نور صحنه و عکس را تنظیم کنید
میزان نور عکس از مهم ترین پارامترهایی است که حتی با عکاسی با موبایل باید به آن توجه کنید. چراکه اگر نور کافی در صحنه نباشد، نه تنها سوژه اصلی خوب به نظر نمی رسد، بلکه سایر اجزای عکس نیز به هیچ وجه جلوه نخواهند داشت. بعضی از اوقات مجبور هستید تا به صورت دستی، نور عکس را تنظیم کنید. خوشبختانه موبایل های هوشمند، این قابلیت را دارند تا عکاس بتواند میزان نوردهی را به صورت دستی مدیریت کند.

از زوم دیجیتال استفاده نکنید
شاید برجسته کردن و بزرگ کردن ابعاد سوژه اصلی در نگاه اول، خوب باشد. اما پس از عکاسی با موبایل، خبری از کیفیت بالا و حس و حال متناسب با تصویر نیست. به همین خاطر، تا جایی که می توانید به سوژه اصلی نزدیک شوید و انگشتان خود را روی زوم دوربین نفشارید!
برای اینکه سوژه از راه دور بهتر به نظر برسد، کافی است که بدون زوم کردن عکاسی کنید و سپس عکس را برش بدهید. لذا با این ترفند، دیگر خبری از افت بسیار زیاد کیفیت تصویر نخواهد بود.

ثابت و بدون لرزش دست عکاسی کنید
ممکن است به هنگام عکاسی موبایل، دست تان بلرزد و پس از آن متوجه شوید که قسمت هایی از عکس، کشیده و مبهم است. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید خودتان را ثابت نگه دارید. بدین منظور با هر دو دست خود، موبایل را در دستان تان، محکم نگه دارید. همچنین، اگر پایه ای ثابت به همراه خود دارید، می توانید آن را در جای مناسبی قرار دهید و گوشی را هم در همان محل به صورتی تعبیه کنید که نلغزد.

اپلیکیشن پیش فرض دوربین را کنار بگذارید
یکی از راه هایی که در رابطه با بهبود عکاسی با موبایل پیشنهاد می شود، استفاده از اپلیکیشن های دیگر توسعه دهندگان به جای استفاده از اپلیکیشن پیش فرض دوربین است. این اپلیکیشن ها معمولا از امکانات بیشتری نسبت به اپلیکیشن های پیش فرض بهره می برند و می توانید انواع و اقسام موارد را به صورت دستی تنظیم کنید.

فضای کافی برای ذخیره سازی فراهم کنید
در مسافرت ها برای اینکه با خیال راحت به عکاسی با موبایل بپردازید، همواره فضای زیادی را برای ذخیره سازی آن ها اختصاص دهید. قبل از آغاز سفر انواع و اقسام فایل ها را به سیستم خود منتقل کنید و اگر گوشی شما از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند، برای عکاسی از یک کارت حافظه خالی بهره ببرید. طبیعتا، اگر در حین سفر به اینترنت پرسرعت و پرحجم دسترسی دارید، می توانید از سرویس های ذخیره سازی ابری مانند گوگل فوتوز و iCloud برای ذخیره کردن عکس های گرفته شده استفاده کنید.