گردشگری و توریسم

۴.۶ درصد اعتبارات عمرانی آذربایجان‌غربی به تکاب اختصاص یافت

محمود زمانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی تکاب با اشاره به اینکه این میزان اعتبار بیشتر از سهم شاخص جمعیتی شهرستان است افزود: ۳۳۸ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل منابع مختلف از جمله اعتبارات توازن منطقه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه ای در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به تکاب اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این شهرستان ۲.۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد بیان کرد: ۲۱ درصد از این اعتبارات به توسعه و خدمات شهری و روستایی، ۱۷ درصد به بخش حمل و نقل، ۱۵ درصد به آموزش و پرورش، ۱۳ درصد به توسعه آب و فاضلاب و هشت درصد به بخش کشاورزی در نظر گرفته شده ‌است.

فرماندار تکاب ادامه داد: بر این اساس۶۷ میلیارد ریال به توسعه و بهبود عمران شهری، تقویت شبکه برق، اجرا و تکمیل طرح هادی در روستاها و بهبود خدمات شهری ، ۵۷ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت جاده های اصلی، فرعی و روستایی، ۲۵ میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری و ۴۱ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های تامین آب شهری و روستایی تکاب در سال‌ جاری تخصیص خواهد یافت.

زمانی اظهار داشت: همچنین بخش بهداشت و درمان این شهرستان در اعتبارات عمرانی سال‌جاری از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برخوردار شده و بیش از ۱۳ میلیارد ریال نیز برای تکمیل حوزه‌های علمیه، تعمیر و تجهیز مساجد و خانه‌های عالم و ۱۹.۳ میلیارد ریال نیز برای توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و خدمات گردشگری، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و احداث مرکز ترویج صنایع دستی در این شهرستان پیشنهاد و تصویب شده ‌است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه برای توسعه عمران شهری و روستایی تکاب بیان کرد: امسال هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی اصلی شهر، یک میلیارد ریال برای احداث طرح یادمان شهدای گمنام، یک میلیارد ریال برای توسعه برق روستای “شریف‌آباد”، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای اجرا و تکمیل طرح هادی در روستاهای “قزقاپان”، “نبی‌کندی” و “چوپلو” تخصیص یافته است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه رویکرد دولت در سال ۱۳۹۹ بر تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استوار است اضافه کرد: با تخصیص این اعتبارات، میزان اعتبار تصویب شده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ساماندهی و آسفالت کمربندی اصلی شهر به ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بر اساس اعلام وزارت کشور جزو ۳۱ شهرستان محروم و کمتر برخوردار کشور به‌شمار می‌رود.