گردشگری و توریسم

مقام یمنی: برد موشک و پهپاد یمن دشمن را غافلگیر خواهد کرد

الرویشان در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز امروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز نظامی سعودی افزود: در عملیات امروز، پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی دشمن سعودی هدف قرار گرفته است.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن همچنین افزود که این عملیات خسارت مادی و جانی سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد کرده است و طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند که از آن جمله می‌توان به چندین فرمانده و کارشناس اشاره کرد.

وی تصریح کرد: عملیات “موازنه بازدارندگی” همزمان با توسعه توان موشکی و پهپادی نیروهای یمنی ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی عربستان روز دوشنبه به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با اذعان به این که جنوب عربستان یکشنبه شب هدف قرار گرفته است، مدعی شد: ۲ فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط حوثی‌ها رهگیری و منهدم شده است.

سرلشکر عبدالله یحیی الحاکم رییس سازمان اطلاعات دولت صنعا به ائتلاف متجاوز سعودی درباره هدف گرفتن تاسیسات نفتی استان مأرب این کشور هشدار داد و گفته بود: دست ما به تمام تاسیسات نفتی و اقتصادی ائتلاف می‌رسد و می‌توانیم آنان را به طور کامل نابود کنیم.

پیش از آن نیز “محمد عبدالسلام” سخنگوی جنبش انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد و گفت: به عملیات انتقام جویانه در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف دست خواهیم زد و ریاض پاسخ فوری ما را خواهد دید.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به قسمتی از افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)   پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.