گردشگری و توریسم

کسری بودجه در آمریکا رکورد زد

به نوشته واشنگتن پست، وزارت خزانه داری آمریکا بامداد سه شنبه گزارش داد: کسری بودجه آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته حدود هشت میلیارد دلار بود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا، هزینه های دولت فدرال به بیش از ۱.۱ تریلیون دلار در ماه ژوئن رسید، این رقم دوبرابر مبالغی است که دولت آمریکا در ماه های گذشته هزینه می‌کرد.

با تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا، میزان درآمد مالیاتی جمع آوری شده توسط دولت فدرال تا در حدود ۲۴۰ میلیارد دلار باقی مانده است، زیرا وزارت خزانه داری مهلت تشکیل اظهارنامه مالیاتی را تا ماه جولای (اواسط مرداد) به تأخیر انداخته است.

طبق گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، با احتساب هزینه های کلان ماه ژوئن کسری بودجه در ۹ ماه سال مالی به ۲.۷ تریلیون دلار رسیده است.

شکاف عمیق میان هزینه ها و درآمدها در دولت آمریکا نشان دهنده آن است که چه میزان اقتصاد ایالت متحده در برابر تاثیر اقتصادی ویروس کرونا شکننده بوده است.

به دنبال سیاست های اشتباه ترامپ در عدم جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از سه میلیون نفر مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند و بیش از ۱۳۸ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

ترامپ از ابتدا ویروس کرونا را با تصادفات جاده‌ای و آنفلوآنزا مقایسه می‌کرد و آن را ناچیز می‌شمرد.