گردشگری و توریسم

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به خمین اختصاص یافت

احمد طهرانی» روز دو شنبه در کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات تملک دارایی ‏خمین، افزود: ۸۶ میلیارد  ریال از این اعتبار از محل منابع ۲ درصد نفت و گاز  است واعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی  نیز ۹۹ میلیارد ریال است .
وی اظهارداشت: برای توزیع عادلانه اعتبارات در دستگاه های اجرایی تلاش شده است اما به دلیل محدودیت اعتبارات نمی توان پاسخگوی تمام مطالبات دستگاه های اجرایی بود.
وی توضیح داد: اعتبارات نفت و گاز  امسال بر اساس فصل بندی‌های صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه توزیع می‌شود به طوری که در داخل یک فصل امکان جابجایی وجود دارد اما از یک فصل به فصل دیگر این امکان نیست.
فرماندار خمین با بیان اینکه در سال پایانی دولت تدبیر و امید قرار داریم، اظهار داشت: ۷۷ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان مرکزی برای تخصیص اعتبار معرفی شدند که چهار طرح  مربوط به این شهرستان است.
طهرانی گفت: ۷۲ میلیارد ریال برای تکمیل این طرحهای نیمه تمام در زادگاه امام راحل با تخصیص ۱۰۰ درصد مصوب شده است.
وی افزود: ۲۵ میلیارد ریال از این اعتبار برای محور خمین به قورچی باشی تخصیص یافته است و بقیه این اعتبار برای تکمیل تقاطع غیر هم سطح اراک به خمین و خمین به محلات در کمربندی ورودی شهر هزینه می‌شود.


طهرانی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از اعتبارات کشور در اختیار استانها است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای کسب اعتبارات ملی با وزارتخانه مربوطه خود تعامل بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام؛ دولت را در پایان کاری خود با شرایط سختی مواجه کرده و برنامه‌ریزی و هزینه کرد مناسب اعتبارات ضروری است.
خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و پس از اراک و ساوه سومین شهرستان پر جمعیت این استان است.