گردشگری و توریسم

خوشحالی شهروندان مهابادی از بارش باران تابستانی و خنک شدن هوا

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: عبور امواج ناپایدار بارشی در سطح منطقه موجب بارش باران همراه با رعد و برق شدید و بارش های رگباری شده که این شرایط اغلب در شمال و مرکز استان بوده و گاهی برخی مناطق جنوبی استان از جمله مهاباد را نیز فرامی‌گیرد.

اردلان محمدپور افزود: این شرایط جوی که از روز جمعه آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده است، در مهاباد موجب کاهش هفت درجه‌ای دمای هوا در این شهرستان شده است که تا اواخر وقت فردا، سه شنبه در این منطقه فعال بوده و به تدریج خارج خواهد شد.

وی میزان بارش باران را تاکنون یک میلی متر و حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب ۱۷ و ۳۰ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جاری در مجموع ۴۵۷ میلی‌متر بارش در این شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد کاهش و نسبت به مدت نرمال ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بارش باران که در این ماه از سال کم‌سابقه است غبار را از چهره این شهر زدوده و موجب غافلگیر شدن برخی از شهروندان شد.

این وضعیت جوی و کاهش محسوس دمای هوا همچنین موجب شد تا شهروندان مهابادی برای ساعاتی اقدام به خاموش کردن وسایل خنک کننده خود در منزل و محل کارشان کرده و با باز کردن پنجره‌ها از هوای بارانی و خنک این روزها استفاده کنند.

این بارش‌ها در حالی آغاز شده که طی روزهای گذشته گرمای بیش از حد هوا در این شهرستان حکم‌فرما است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است.