اخبار گردشگری

تعطیلاتی که راندمان کار سایر کشورها را ۴ برابر کرده است!

رییس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های گردشگری یزد تحقق تعطیلی پنج شنبه ها را یک مطالبه عمومی در راستای تحقق جهش تولید می خواند و اظهار می کند: راندمان کاری کشورهای دارای دو روز تعطیلی هفتگی چهار برابر ایران فاقد چنین تعطیلاتی است.

«احمدرضا موحد» ، با بیان این که تعطیلات دو روزه هفتگی سالیان سال است که در دنیا امتحان شده و ضرورت آن به اثبات رسیده است، می گوید: امروزه کشورهایی که رویکرد اقتصادی قوی تری دارند، برای افزایش بهره وری اقتصادی خود تعطیلات سه روزه هفتگی را در دست مطالعه و بررسی دارند تا روزهای کاری هفته را محدود به چهار روز کنند.

وی این تعطیلات را موثر در تجدید و بازیابی توان جسمی و آرامش افراد و آغاز هفته ای با انرژی مضاعف می داند و می گوید: هر چه به دنیای پیشرفته نزدیک می‎ شویم، اهمیت تعطیلات پایان هفته پررنگ تر می ‎شود چرا که انسان نمی تواند مانند یک ربات صرفاً بدون رفع نیازهای روحی و روانی خود فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به این که هم اکنون پنج شنبه ها روزهایی نیم بند و غیرقابل استفاده هستند، می گوید: پنج شنبه ها به عنوان یک روز کاری، فعال نیست چرا که بسیاری از فعالیت های اداری استان ها وابسته به سیستم بالا دستی کشوری است که آن ها تعطیل هستند و تنها فعالیت این ادارات در ظاهر اتفاق می افتد، لذا روز پنج شنبه برای ارباب رجوع هم روز موثری محسوب نمی شود و صرفاً برای دولت هزینه بردار خواهد بود.

حذف این نصف روز کاری بی خاصیت، می تواند در کاهش هزینه های جاری نیز موثر باشد و از طرفی فرصتی برای استراحت و به سازی نیروی انسانی فراهم خواهد کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.