اخبار گردشگری

روش های کسب درآمد از طریق فروش صنایع دستی به صورت آنلاین

اگر هنری دارید بی شک میتوانید درآمد هم داشته باشید اما باید راهش را بدانید. حالا که زندگی ها اینترنت محور شده باید هر کسب و کاری نیز خودش را با این شرایط وفق دهد. اگر هنرمند هستید و میخواهید تولیدات تان را به دست مشتری برسانید چه پل ارتباطی بهتر از اینترنت وجود دارد؟

خوشبختانه این روزها مردم در سرتاسر دنیا و به خصوص در شهرها به خرید صنایع دستی خانگی رو آورده اند. صنایع دستی تولید شده در خانه برخلاف محصولات تولید کارخانه روح دارد و این روح و زندگی همان چیزی است که ما در زندگی شهری دنبالش می گردیم.

چقدر خوب می شود اگر یک خانم بتواند از خیاطی، گلدوزی یا درست کردن عروسک در اینترنت درآمد کسب کند. یا یک آقا با ساختن اجسامی با چوب بتواند یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازد. اگر شما هم دوست دارید یاد بگیرید که چطور با صنایع دستی یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و در اینترنت درآمد کسب کنید، این مقاله برای شماست.

اگر صنایع دستی در بازار شهر و محل زندگی تان مشتری دارد، پس در اینترنت هم مشتری دارد. در اینترنت همان همشهریان ما صنایع دستی هم می خرند؛ به شرط اینکه آنها را جذب کنیم. تازه، بازار اینترنت خیلی بزرگ تر از بازار شهر من و شماست. در ادامه روش های کسب درآمد از صنایع دستی در اینترنت بدون هزینه های اضافی را بیان میکنیم.

۱- تبلیغات و فروش صنایع دستی در اینستاگرام
بارزترین ویژگی یک محصول دست ساز هنری، زیبایی ظاهری آن است و مشتریان حتماً باید عکس محصولات را ببینند. به همین دلیل اینستاگرام که یک مکان عالی برای معرفی و فروش صنایع دستی است. مزیت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی این است که امکان معرفی محصول به میلیون ها نفر به صورت رایگان برای شما وجود دارد.

حتماً دقت کرده اید که کاربران اینستاگرام، در یک چشم به هم زدن دهها عکس را از نگاه می گذارنند. از بین آنها تنها روی عکسی متوقف می شود که توجه او را جلب کرده باشد. برای جلب توجه کاربران در اولین نگاه، باید از عکس های زیبا، واضح و خوش رنگ استفاده کنید.

بعد از اینکه کاربر، عکسی را برای دیدن انتخاب کرد، حالا باید کاری کنیم که پیام مان را به او منتقل کنیم. این پیام باید در یکی دو جمله کوتاه به صورت کپشن (توضیحات زیر عکس) به بیننده منتقل شود. حتماً در پست ها از هشتگ مناسب استفاده کنید. برای این کار، از کلمات مرتبط با تصویر به عنوان هشتگ استفاده کنید.

۲- تبلیغات و فروش صنایع دستی در تلگرام
تلگرام پر بازدیدترین رسانه اینترنتی در ایران است. کانال های تلگرامی فضای خوبی برای معرفی و حتی فروش محصولات برای ما ایجاد کرده است. در تلگرام بهتر است به جای تبلیغ محصولات، یک کانال آموزشی راه اندازی کنید. اما قرار نیست در این کانال حرفه خود را آموزش دهید.

فرض کنید، میخواهید لوازم چرمی دست ساز درست کنید. به جای فروش مستقیم این محصولات، نکاتی مفید درباره نحوه خرید محصولات چرم به کاربران آموزش دهید. مثلاً ترفندهایی برای تشخیص چرم بودن یک جنس، نحوه نگهداری و تمیز کردن لوازم چرمی و نکاتی از این دست را آموزش دهید.
با این کار، مخاطب با خواندن این مطالب، می تواند خرید بهتری انجام دهد. راز این نکته در این است که مشتریان ترجیح می دهند محصول را از کسی بخرند که آنها را درست راهنمایی می کند.
از محتوای متنوع استفاده کنید: متن، عکس، گیف، ویدئو و صوت. حال و هوای کانال تان را آموزشی و مفید نگهدارید. در لابه لای پست های آموزشی، محصولات تان را تبلیغ کنید و نه برعکس

۳- درج آگهی در دیوار و شیپور
سومین روش برای کسب درآمد از فروش صنایع دستی در اینترنت، استفاده از دیوار و شیپور است. این دو سیستم آگهی در ایران بسیار موفق هستند و میلیون ها کاربر دارند. خوشبختانه معرفی محصولات در آنها رایگان و در بعضی موارد با هزینه ای بسیار پایین است.

۴- فروش محصولات در سایت های واسط
علاوه بر اینستاگرام، تلگرام و دیوار، راه دیگری هم وجود دارد: قرار دادن محصولاتمان در سایت های تخصصی که واسط هستند. برخی از سایت ها خودشان تولید کننده نیستند، اما فضای خوبی برای ارایه محصولات تولیدکنندگان و هنرمندان ایجاد کرده اند. سایت هایی مانند باسلام، گلورین، چارق و ده بازار و … در ماه چندصد هزار بازدیدکننده دارند و اکثر این بازدیدکنندگان خریداران خرده یا عمده صنایع دستی هستند.