گردشگری و توریسم

واحدهای صنفی متخلف در ارتباط با پیشگیری از کرونا در زنجان تعطیل می‌شوند

رضا عسگری روز یکشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا، با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، تلاش خوبی در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا دارند، اما گاهی مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد که نیازمند هماهنگی های بیشتری است، افزود: دفاتر پلیس ۱۰+ به‌عنوان یک کسب غیر نظامی شناخته می‌شوند و افراد شاغل در آن نظامی نیستند درحالیکه متاسفانه اجازه ورود به کارشناسان بهداشتی به این دفاتر داده نمی شود.

وی اضافه کرد: مرکز شماره گذاری خودرو شهر زنجان نیز تحت نظر راهور است و به لحاظ تجمع مردم مشکلاتی دارد، که تذکرات لازم در این زمینه داده شده و بازرسی دوباره برای انجام تغییرات اعلام شده، انجام خواهد گرفت.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون ۲ پیشخوان دولت در شهرستان زنجان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی کرونایی تعطیل شده است، ادامه داد:  انجام این کار موجب شده، کارگزاری های بورس نیز خدمات غیرحضوری ارائه کنند که شرایط آنها بهتر از گذشته شده، اما در کارگزاری‌های مرتبط با تامین اجتماعی با وجود فراهم شدن زیرساخت‌های ارائه خدمات غیرحضوری، تجمع رخ داده و وضعیت نامناسب و بسیار نگران‌کننده ای را ترسیم کرده است.

عسگری افزود: فرمانداری در بحث اعمال محدودیت های کرونایی با هیچ واحد و یا صنفی تعارف ندارد و در این راستا مکان‌هایی که در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا مشکل ایجاد می‌کنند پلمب خواهند شد.

وی اظهار داشت: مجموعه بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا پیشقدم باشند، چرا که حاکمیت نقش بسزایی در مدیریت بانک‌ها دارد و اگر این مکان ها تمکین لازم را نکند باید برخورد لازم صورت گرفته و پلمب شوند.

فرماندار زنجان  ادامه داد: در آخرین ارزیابی انجام گرفته  به صاحبان  مجتمع‌های تجاری اعلام شده در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد جدی خواهد شد و از  آنان تعهد کتبی اخذ شده که با جدیت پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: مراسم عروسی در شرایط کرونایی به دلیل ثبت شکایت تا حدودی  وضعیت بهتری پیدا کرده چرا که براساس ماده ۶۸۹ اگر اقدام کسی که سلامت عموم مردم را به خطر می‌اندازد موجب فوت و صدمه شود، باید دیه را پرداخت کند و شکایت نیز بر اساس این ماده خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: برگزاری مراسم های زیر زمینی عروسی و عزا در شرایط کرونایی حاکم در شهر زنجان بازی با جان افراد است که در این خصوص با دستور دادستانی پیگیری های جدی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: بر این مبنا فرمانداری در ارتباط با برگزاری چنین مراسم هایی کوتاه نمی‌آید و طی مکاتبات با بهداشت ‌محیط علیه افرادی که تذکر داده شده اعلام جرم کرده‌ایم.

عسگری افزود: در صورت وصول گزارش مبنی بر برگزاری مراسم های عروسی، در وهله اول تذکر کتبی و تعهد اخذ می شود  اما در صورت تکرار به استناد ماده ۶۸۹ بلافاصله اعلام جرم خواهد شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برگزاری مراسم های زیرزمینی در شهر زنجان ابتلا و حتی فوتی های افراد را به دنبال داشته است و در مورد رستوران ها نیز باید گفت که در مقایسه با گذشته مشتریان کمتری دارند.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۸۰۰ هسته همیار سلامت در شهر زنجان با هدف امر به معروف، تذکر دادن و پویش استفاده از ماسک در شهر زنجان راه اندازی شده است.