گردشگری و توریسم

تیم فوتبال قشقایی شیراز، نسخه علم و ادب تبریز را برای سقوط به دسته دوم پیچید

در این بازی که از هفته بیست و نهم این رقابت‌ها، شامگاه یکشنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، تیم میزبان با ۲ گل از سد حریف خود گذشت.

تیم قشقایی شیراز که خیالش از بابت سقوط نکردن راحت بود به مصاف تیم علم ادب تبریز رفت که مدت‌هاست در آخر جدول قرار دارد و یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته دوم محسوب می شد.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، تیم میزبان در نیمه نخست با زدن ۲ گل و از دست دادن چندین فرصت گل، هم خیال خود را راحت کرد و هم خیال تیم حریف را. 

این بازی با برتری تیم قشقایی شیراز شروع شد و بازیکنان پس از اینکه چندین موفقیت را روی دروازه میهمان ایجاد کردند سرانجام در دقیقه ۳۰ روی فرار خوب حسین حیدری مهاجم تیم قشقایی و اشتباه مدافع حریف، توپ را درون دروازه جای دادند تا ابراهیم طالبی سرمربی تیم قشقایی خیالش راخت شود.

در ادامه نیز بازیکنان تیم علم ادب و تبریز برای جبران گل خورده، بازی را هجومی‌تر آغاز کردند و در دقیقه ۴۲ می‌توانستند به گل مساوی دست یابند اما ضربه کم دقت سجاد آخوندی با خروج خوب دروازه‌بان تیم قشقایی شیراز از دست رفت و همین فرصت را برای تیم میزبان به وجود آورد تا دست به یک ضدحمله بزند و در نهایت پاس در عمق زیبای حسین حیدری به محمد جواد عباسی رسید تا این بازیکن گل دوم تیم قشقایی رابه ثمر برساند.

در دقایق پایانی بازی، بازیکنان تیم قشقایی می‌توانستند بر تعداد گل‌های خود بیفزایند که با درخشش مهدی کاظمی دروازه‌بان تیم علم و ادب تبریز از دست رفت تا این نیمه با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم، هر2 تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند اما هر چقدر از زمان بازی سپری می‌شد، تیم قشقایی شیراز خود را مسلط‌تر نشان داد و در لحظات پایانی بازی این تیم می‌توانستند گل های سوم و چهارم را هم به ثمر برساند اما با بی‌دقتی از دست رفت تا میزبان به همان ۲ گل نیمه نخست بسنده و با پیروزی میدان را ترک کند.

در مجموع بازیکنان تیم علم و ادب تبریز، کم روحیه و بی‌انگیزه نشان دادند و شاید سقوط این تیم که از مدت‌ها قبل تقریبا مسجل شده بود نیز عاملی باشد برای این شکست.

در پایان این هفته تیم قشقایی شیراز با ۳۵ امتیاز همچنان در رده دوازدهم جدول باقی ماند. 

تیم فجر شهید سپاسی شیراز نیز فردا (دوشنبه)در گیلان به مصاف تیم داماش خواهد رفت.

در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک، ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر دوره بیستم صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.

تیم‌ سپید رود رشت در رده هفدهم است و خطر سقوط این تیم را هم تهدید می‌کند و علم و ادب تبریز هم به دسته دوم سقوط کرد.