گردشگری و توریسم

کهگیلویه و بویراحمد در مرحله عبور از موج نخست کرونا است

پرویز یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون هیچ واکسنی برای درمان قطعی بیماری کرونا کشف نشده است بنابراین تا کشف واکسن و داروهای موثر آن مجبور به تحمل ویروس کرونا هستیم.

وی افزود: ویروس کرونا ضعیف نشده و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شدت بیماری و کشندگی آن به سن، بیماری های زمینه ای، کیفیت مراقبت های درمانی ارایه شده، نحوه برخورد پزشکان و پرستاران با بیمار، تعداد ویروس وارد شده و یا تکثیر یافته در بدن و داشتن روحیه بستگی دارد.

یزدان پناه ابراز داشت: همه باید از ماسک استفاده کنند، دست‌های آلوده  را به هیچ‌ وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، در تجمعات شرکت نکرده  و مسافرت به شهرها و استان های مجاور نداشته باشند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نیاز نیست که از ماسک‌های N۹۵، سه لایه و دیگر موارد استفاده شود و می‌توان از یک از یک‌ماسک‌معمولی و حتی پارچه ساده برای جلوگیری از انتشار این بیماری به کار ببریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیا کرد: وضعیت کنونی این بیماری ویروسی بسیار نگران کننده و خطرناک است و استان در وضعیت هشدار قرار دارد.

یزدان پناه به کهگیلویه و بویراحمدی ها توصیه کرد که در صورت داشتن علائم این بیماری با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و تنها در صورت لزوم و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی از هم استانی ها خواست که برای ملاقات با بیماران، در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها حضور پیدا نکنند و با پیامک و تلفن جویای سلامتی عزیزان خود باشند.